Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum:
Verfafbijt middel is zeer zeker een goede optie, dik insmeren en lang genoeg laten inweken.
Restanten ruim afspoelen met een stevige kwast gedompeld in thinner, dit lost de restanten ook vrij snel op.
Niet gaan stralen, niet met een staalborstel er op, eventueel kun je alles nawassen met Biotex groen met een borstel of spons, krijg je redelijk de kleur van het aluminium mee terug.
Dank u......op naar de bouwmarkt :-)
nog een vraagje: moeten nieuwe gas/chocke/rem kabels gesmeerd worden & zo ja met vet of olie?
tnx
bas
Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum:
Olie
Reactie van bezoeker 'Ton', geïmporteerd van het oude forum:
Als er een teflon binnenvoerin in de kabel inzit NIET smeren.
heeft iemand ervaring met het vervangen van de meenemer in de achterwielnaaf?
zo te zien zit deze geklonken.....is dit zelf te doen?
tnx
Reactie van bezoeker 'Ton', geïmporteerd van het oude forum:
Bassie die meenemer zit geklonken en die klinknagels kun je met een beitel lostikken bij onze sponsor kun je een nieuwe bestellen die met bouitjes vast wordgezet. Hobbyist heeft ook de boutjes, die3 passen perfect in de gaatjes waar eerst de klinknagels inzaten. Wel af en toe de boutjes natrekken als je de motor in gebruik hebt.
Bassie,
De klinknagels de kop er van af boren en voorzichtig er uit tikken. Nieuwe meenemer erop zetten met nieuwe klinknagels, en niet vastzetten met bout/moer want deze komen los en daarmee sloop je de naaf.
Voor de kenners onder ons: er zijn twee verschillende diktes van klinknagels dus let op welke ja gaat aanschaffen.
Richard
Bassie,
deze moer zit goed vast, als je deze los kan halen komt het volgende probleem. Dat ding, met tanden aan de binnenzijde, zit vast op een conische as. dus dit moet je met veel geweld losmaken. Als het niet los hoeft niet losmaken, gewoon laten zitten.
Richard