Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ontsteking
Reactie van bezoeker 'Jos', geïmporteerd van het oude forum:

Hoe kan ik de ontsteking van mijn K75 opnieuw afstellen nadat ik de distributieketting heb vervangen? Of moet ik hiervoor naar de dealer om dit goed afgesteld te krijgen?
Groeten, Jos
Reply
Reactie van bezoeker 'Marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Als ik het goed heb moet je met een of ander afstelgereedschap 0.24mm voor het bovenste dode punt van de eerste zuiger gaan zitten en daar je ontsteking op afstellen. Met de benodigde gereedschappen zul je dit wel zelf kunnen, maar je had je dit beter van te voren af kunnen vragen lijkt mij zo.
Ik wil zelf binnenkort de kettingspanner gaan vervangen en heb dus ook de nodige gereedschappen nodig.
De klok voor het opzoeken van het b.d.p. wil ik zelf maken (ik zit in de metaal). verder moet ik het nog uitzoeken hoe en wat.
Mocht jij er in slagen je ontsteking af te stellen misschien wil je me dan op de hoogte houden over hoe je het hebt gedaan?

Groetjes,
Marcel.
Reply
Reactie van bezoeker 'Jos', geïmporteerd van het oude forum:

Dat van 0,24mm voor het BDP weet ik, maar het moet de 3e cilinder (achterste) zijn bij een K75. Verder heb ik ondertussen op "WWW.ibmwr.org/ktech.shtml" onder de rubriek ABS een schema gevonden voor een controlekastje om de ABS foutcodes uit te lezen. Dit kastje is ook bruikbaar voor het afstellen van de ontsteking. Ik heb het gebouwd en ¥t werkt uitstekend, Dus m¥n probleem is opgelost.
Groeten,
Jos.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)