Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Afgebroken bout carter R90/6
Reactie van bezoeker 'Ton', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Nou als het olielampje gaat branden is het nog niet te laat maar je moet dan wel gelijk de motor stilzetten. Als hij dan wel gelijk kapot zou zijn hoefde het lampje er ook niet op te zitten want dan merkte je het vanzelf.......;-)
Allemaal waar Bart, maar in jou eerdere reactie roept het bij mij de suggestie op dat als zou het lampje zou kunnen gebruiken als oliepeil. En ik heb willen aangeven dat dit absoluut niet het geval is, in tegenstelling tot het lampje van mijn Yamaha TR1. dat is nl wel een oliepeil lampje.
Snapst.
Reply
Reactie van bezoeker 'willem', geïmporteerd van het oude forum:

niet mee gaan rijden. wat denk je wat er gebeurt als er olie op je band komt
Reply
ik denk dat het allemaal wel meevalt. Hij lekt wat olie, kijk als je het zelf kan oplossen dan doe je dat zonder te gaan rijden thuis. Wat ik begreep is dat er een olie vlek onderligt na een nacht. Dat betekend dat als hij op peil staat er buffer voldoende is om 15 km (15 minuten) te rijden. De hoeveelheid die op de band komt? Ik denk dat dat wel losloopt. Anders was er toch al nooit meer iemand met een Engelse motor thuisgekomen??!!
Reply
Ik heb het afgebroken stuk bout losgekregen , ik ga dit weekend vloeibare pakking en nieuwe bouten kopen en dan lukt het wel hoop ik.

Is er een speciale werkwijze om vloeibare pakking tesamen met de andere pakking te monteren , 24 uur wachten, dan bouten vaster draaien en dan pas de olie ??

Grt

Kristof
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Kijk eerst eens of de pan wel vlak is.

Plak een stuk schuurpapier op een vlakke plaat en met draaiende beweging de pan erover om te vlakken.

Dan de pan zonder pakking tegen het carter houden en kijken of deze overal aan ligt, met een vijl evt de pan bewerken.

Dan haal je bij onze sponsor een silicone pakking en monteer die, dan moet de boel dicht zijn.

De boutjes hoeven maar handvast, 7-9 Nm.

Een andere truuk om een goeie afdichting te krijgen is kurk.
Ik maak ze wel eens uit een kurken vloertegel of een placemat bij de Blokker vandaan.

Groeten, Paul.
Reply
Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:

Je kunt ook eens investeren in een stuk kurk pakkingsplaat.
Altijd gemakkelijk, voor dit soort toepassingen.
Is te krijgen bij de betere technische materialenzaak.
Kurkpakking is ca. 1.5mm dik, een kurken vloertegel is ca. vier mm.
Ik gebruik in combinatie met alle pakkingen (koppakingen uitgezonderd) altijd Molykote 111 siliconen pasta.
Dit is dus geen siliconenkit, welke ik verafschuw, maar een pasta.
Deze pasta dicht alle kleine oneffenheidjes, blijft zacht en droogt niet in.
Lichtjes opsmeren met de vinger, het residu laat zich gemakkelijk verwijderen met een poetsdoek, is ook kleurloos.
het resultaat is: een schandalige droge naad, geen zweten, of wat dan ook.
In combinatie met Molykte M55 voor smering van keerringen, is je blok zo droog aan de buitenkant, dat wil je niet weten.
Het wordt ook gebruikt in F1 motoren en GP brommers.

Chris
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul ', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Pakkingpapier en -kurk op voorraad is altijd handig.

Die dikke vloertegels zijn net mooi om een pakking te snijden als de pasvlakken niet helemaal zuiver vlak zijn.

Groeten, Paul.
Reply
Reactie van bezoeker 'tristan', geïmporteerd van het oude forum:

en als je zeker wilt zijn dat het 100% dicht is , kun je tegen de deksel kleine stripjes maken (dus onder de schroefjes) zo dat ie overal goed aangetrokken is.

Reply
Reactie van bezoeker 'Bertje', geïmporteerd van het oude forum:

Hoeveel problemen kun je eigenlijk nog krijgen met het verwisselen van een bescheiden carterpanpakking?
Ik vraag me af hoelang een draadje over een koppakking zal gaan worden.
DIE zijn pas echt lastig!
Ik wou de pakking deze week ook vervangen, maar ik denk eerlijk gezegt dat ik er maar niet maar aan begin. :-(

Bert van S
Reply
Reactie van bezoeker 'chefke', geïmporteerd van het oude forum:

Inderdaad Bertje ik snap wat je bedoelt.

Chefke

Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)