Posts: 16
Threads: 16
Joined: May 2007
Reputation:
0
Hallo Allen,
Deze zomer een paar vakanties op het programma, een is in de zomer over de Gross glockner.
Nu de vraag, wat neem ik aan onderdelen mee ? banden spuitbus, contactpunten, bougie, vlotterbakpakking, olie, enz enz ?
wie o wie vult aan ?
Ik heb 3 r80-s een RT en 2 kale, een kale heeft contact punten de andere de elektr ontsteking vd hobbyist (en er leg een vervroeger en puntjes onder het zadel, voor als hij defect raakt?) ik ga met een kale (1978 of 1980)
Ik hoor het graag.
Het is uitdrukkelijk niet de bedoeling om een vrachtwagen aan zooi mee te slepen, maar ik draai me hand niet om voor een sleutel klusje onderweg.
ps. ben geen anwb lid en ik verzeker ook niet meer dan de verplichte WA.
grt, Peter v Oossanen
Wat kan er allemaal kapot? Alles natuurlijk. Ik heb wat bandenspul bij me, een pompje, een bougie, ijzerdraad, wat plastictape, gereedschap, olie heb ik vantevoren goed aangevuld en sinds kort heb ik een reserve koppelingskabel en gaskabel bij me en mijn GSM met een pechnummer voor het betreffende land. Ik denk dat je dan wel een eindje komt.
Hoi, ok dank,
ik dacht ook nog aan een bobine, maar is -relatief- zwaar onderdeel, en hoe vaak kapot ?
Grt, Peter
ik had afgelopen zomer de volgende zaken mee:
1 liter olie
ong 300ml versnellingsbak/cardan olie
2 vlotterbak pakkingen
schroevendraaier ( bijv even snel stationair iets hoger zetten in de bergen )
lampen setje ( zul je altijd zien, na de eerste dag mijn lamp moeten vervangen )
nieuwe bougies
bougie sleutel dan ook natuurlijk
setje steeksleutels
klein rateltje met dopje 10 meen ik
dat was het wel zo'n beetje.
heb alleen de schroevendraaier gebruikt en een lamp vervangen. Voor de rest geen centje pijn in de alpen! uiteraard ook wat olie bijgevuld.
Veel plezier in ieder geval
gr Wouter
Van te voren de boel technisch 100% in orde en natuurlijk het nodige reservespul mee.
Geen lid ANWB of KNMV en dan met een WA naar het buitenland? Rampscenario`s bedenken is niet zo moeilijk en dan maar inschatten hoe ooit weer thuis te geraken bij
schade ,of een dusdanig technisch mankement dat je motor echt goed kapot is....
Zorg voor een geldige groene kaart, internationaal zorgpas en een dikke portemonnee
voor het vervoer per trein oid voor jezelf en eventuele repatrieering van de motor.
Alvast veel plezier en veilige pechvrije KMters gewenst!
Reactie van bezoeker 'Bas', geïmporteerd van het oude forum:
Vlotterbakpakkingen? Hoe vaak gaan die dingen stuk? Ook koppelingskabels e.d. gaan niet van de ene op de andere dag stuk - tenzij er meer aan de hand is, maar dan heb je ook meer nodig dan alleen een nieuwe kabel. Gewoon zorgen dat je motor in orde is voor je weggaat. Ik had een litertje motorolie mee en twee reservebougies, en die bougies heb ik standaard, met mijn lampen- en gereedschapssetje, onder het zadel liggen.
Ik heb in Nederland nog nooit met pech onderweg gestaan dus ik ga er niet van uit dat er in het buitenland opeens van alles misgaat. De enige dingen die ik wel heb meegemaakt zijn een paar lekker keerringetjes, maar als zoiets op vakantie gebeurt koop je gewoon ergens nieuwe olie en vul je elke ochtend even een beetje bij. Zolang je niet naar een derdewereldland gaat zou ik me niet al te veel zorgen maken.
Reactie van bezoeker 'peter v oossanen', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi, idd geen anwb enzo, bij mijn WA zit een soort terug haal service bij pech. en ik doe ook soms een vervangend vervoer polis bij de postbank. Verders wel lid vd m.a.g. dus lidmaatschappen genoeg, ik ben tegen alles verzekeren wat je maar kan overkomen, als je het financieel kan trekken hoef je ook niet alles te verzekeren. terug met de trein en met aanhanger motor ophalen is voor mij nl. ook een optie.
vlotterbak pakking was een idee, neemt weinig plek in, mocht hij eraf moeten en hij gaa ttoevallig stuk, vandaar.
Dank allen voor de inbreng tot nu toe nuttige tips, dank!
Grt, Peter v Oossanen
ik had inderdaad ook die vlotterkamer pakkingen mee omdat ik in de periode ervoor wat afstel problemen had gehad en regelmatig mijn vlotterbak er af haalde....
heb verder ook altijd de steeksleutels, bougies etc standaard onder mijn zadel liggen. Mocht er echt iets kapot gaan kun je je onderdeel ook binnen een dag of 3 4 laten bezorgen in het buitenland.
Gewoon zorgen dat de motor goed is en dan blijft ze het vast wel goed doen!
Ik had enige jaren geleden in zuid Frankrijk problemen met m`n Triumph Spitfire MKIII uit 1970. Koppakking eruit geblazen. Dankzij de ANWB binnen 3 dagen een complete headset enz.
Was een wegenwachter naar Kees Reehorst (Triumph specialist)gereden en had alles opgehaald met , ongevraagd, extra allerlei onderdeeltjes die wel eens nodig zouden kunnen zijn.
Daarna werd ik ook nog eens door steunpunt Lyon gebeld of alles in orde was.
Zeker met zo`n avontuur raad ik je de Wielerbond aan. Ze hebben mij erg goed geholpen. In ieder geval vooraf je motor een hele grote beurt geven. Onderdelen bij twijfel vervangen.
Veel plezier met je tocht.
Vrgr.Ab
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:
Peter,
gelukkig ga je niet met de RT, anders moest je ook nog een momentsleutel meenemen om de bouten van dat achterwiel steeds na te trekken haha
ps gelukkig liep ie los op een rustig stuk en niet op de snelweg.
|