Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Een vakantie voorbereiden, wat mee aan onderdelen ??
Reactie van bezoeker 'Berend', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Hans, jij ook weer eens?
Mijn criterium? Volgens mij staat helemaal bovenaan de bladzij Technisch forum. Zo is dat volgens mij ook bedoeld. En volgens mij moet Peter de websitebeheerder er buiten laten en zelf zo verstandig zijn de onderwerpen zorgvuldiger te kiezen. Het soort forumvervuiling waarmee wij nu bezig zijn, is uiteindelijk nergens goed voor.
Je zal het nog een tijdje met mij moeten doen, want technische onderwerpen vind ik nog staads boeiend. V.w.b " De Hobbyist" moet je de commerciele kant ook niet uit het oog verliezen. Problemen en storingen zijn uiteindelijk ook goed voor de omzet.

Groetjes meisjes, en tot het volgende theekransje.

Berend

Reply
Reactie van bezoeker 'peterr45', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi, als je technische onderwerpen boeiend vind, en dit als niet technisch onderwerp beschouwt, wat doe je dan hier in vredes naam?

Beperk je tot de onderwerpen die je boeien!

Nogmaals, wat is er niet technisch aan een vraag over mee te nemen onderdelen/ gereedschappen mbt eventueele TECHNISCHE storingen onderweg ?

Als ik alles doorlees, zijn er veel bruikbare tips, die ook andere kunnen dienen.

Gelukkig maar, want daar is dit technische forum voor, elkaar te dienen.

Vriendelijke -motor- groet,

Peter v Oossanen
Reply
Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:

Wat mij opvalt Peter, is dat jij zelf vaak de oorzaak bent van ophef in het forum, waar jij hoegenaamd zo'n hekel aan hebt.
Ook in dit draadje reageer je overdreven gepikeerd op mijn input.
Die input niets mis mee, alleen mijn mening, die opmerking was m.i. nergens voor nodig.
Of: als iemand je corrigeert op onjuistheden zoals draadje met "vlaai" ben jij degene die verwijtend schrijft "als je het dan allemaal zo goed weet" etcetera.
Dan mag je ook een vinnige input terug verwachten.
We zijn niet allemaal neuzelaars die ademloos jouw bescheiden technische verhalen lezen moet je weten.

Als jij probeert een IP block in te stellen gedraag je je als een puber die graag de speelplaats voor zichzelf wil.
Ik zit ook ook meerde fora en inderdaad daar wordt minder gekibbelt, maar daar wordt ook minder onzin verkocht moet ik zeggen.

Ga je nou niet opnieuw opwinden over dit stukje , dan komt er nooit een eind aan.

Groeten: Chris. "A fool with a tool. is still just a fool..."
Reply
Reactie van bezoeker '@rie', geïmporteerd van het oude forum:

Peter als je nu gewoon met je K brommertje op vakantie gaat dan hoef je helmaal geen onderdelen mee te nemen, en kan je lekker van je vakantie genieten.
Dat is beter dan in de zenuwen zitten omdat er misschien wel iets stuk gaat.

Verder vind ik dat een ieder de ander in z'n waarde moet laten.
Neem eens een voorbeeld aan het BMWK forum waar het veel gezelliger toegaat.

Waar technische onderwerpen zeker niet geschuwd worden,maar waar ook ruimte is voor gezellige kletspraat. En waar de leden elkaar soms op een Meet and Greet persoonlijk ontmoeten.
Reply
Quote:Ik neem standaard mee onder mijn zadel.
Setje lampen
Poets doekje om peilstok af te vegen (voorkomt rammelen setje lampen)
Geel hesje (verplicht in oa Duitsland, België 1 per persoon)
1L olie in kroon olie busje met lange schenk tuit (in mijn koffer)
Standaard gereedschap setje.
Moet nog kopen, een bus schuim om lekke band te repareren.

Een ehbo setje uit 1980 zou ik even nakijken verband, jodium en pleisters gaan niet zo lang mee.

Geen ANWB ook om eerder genoemde redenen (koppel verkoop)

Pieter F
behalve de olie en de bus schuim neem ik nog mee:
- 1 gebruikte goede bougie
- lengte bougiekabel
- bougiekap
- een berg optimisme
- mijn goede humeur.
Reply
Reactie van bezoeker 'chefke', geïmporteerd van het oude forum:

Peter

Gewoon niks meenemen behalve je boord gereedschap,je gaat de wereld niet uit.
In Oostenrijk is alles te koop,je zit niet in Afrika.
En nu hoop ik dat het draadje stopt.

Chefke
Reply
Reactie van bezoeker 'hans', geïmporteerd van het oude forum:

Nog eentje dan. Op de R80GS uit 1985 jaren geleden in Frankrijk. Liep als een zonnetje totdat ik boodschappen ging doen bij de Intermarche. Trok de motor lopend op de middenbok en toen sloeg ie zelf bereidwillig af.
Dacht: Da's niet goed maar kijk wel als ik dadelijk de boodschappen in de koffers doe.
Dus na de wijn, stokbrood etc in de koffers te hebben gepropt starten en helemaal nada, nix, nul komma nul. Er kon nog geen kuchie af.
Wat 't wel deed bij starten was de toerenteller. Die sloeg heeeeel voorzichtig ietsie uit.

Echter geen vonk meer te zien aan beide kanten.
Een bereidwillige Fransman had een losse 12 V bobine van een renault 4 in z'n auto liggen. Aangesloten en jawel hoor. Direct aanslaan op 1 pit.
Bleek de bobine dus zomaar in ene keer volledig de geest te hebben gegeven.

Gelukkig was een autosloprerij nabij met lelijke eenden bij de vleet.
Daar de dubbele bobine afgehaald en met een tiegrip voor tegen het frame aangetrokken. Starten als vanouds en lopen als een tierelier.
Nadien had ik altijd als reserve zo'n dubbele bobine van een Japanse viercylinder bij me en een reserve onstekingsunit.
Natuurlijk nooit meer nodig gehad.

H
Reply
Elke keer dat ik een nieuwe (achter)band liet monteren op de combo ook een nieuwe binnenband laten inleggen. En de oude achterin de zijspan gegooid voor "je weet maar nooit". Nooit nodig gehad. Een keer de zijspan opgeruimd, alle binnenbanden er uit en een maand later, op weg naar de belgische Jumbo run een lekke achterband. en dus geen binnenband bij me...
Je kan het nooit helemaal voor zijn, sleep alleen mee waar je ruimte voor hebt en wat je ook zelf kan aanwenden en verder: met wat zoeken koop je het wel ergens.
Fijne vakantie, doe als je in Italie bent ook de Stelvio, dat is echt genieten.
Egbert
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)