Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Een vakantie voorbereiden, wat mee aan onderdelen ??
Reactie van bezoeker 'Lei1', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Zo is dat, als dit nou een Harley Davidson club was.
Daar kun je gewoon een lijst met "Bare necessities" downloaden.
Wel even ruimte maken op de hard disk, uiteraard.

Groetjes:
Bert van S
Bertje, je snapt er geen hol van. Mijn HD van dik 60 jaar loopt ALTIJD en kent geen pech. Dat ligt aan correcte assemblage, correct onderhoud en correct gebruik. De lib is wel een HD die als zijnde betrouwbaar bekend staat, maar toch. Verder is mijn mening dat dit voor de meeste machines opgaat.
Groet, Lei1 r100(met laadstroomprobleem), WLC, XT500.
Reply
Reactie van bezoeker 'Marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Lei1, gooi nou geen OLIE op het vuur! Dat kunnen bmw's beter gebruiken om tussen de beurten door (bv op vakantie) het pijl weer op pijl te brengen! ;-))
Reply
Het hangt allemaal af van de mate van (achterstallig) onderhoud.
Uit ervaring weet ik dat je gewoon geen kapotte koppelings- of gaskabel wilt meemaken. Die neem ik dus altyd als reserve mee. Voor de rest blijft alles het wel doen. Wat is nou een paar duizend km, die rij toch ook thuis in de omgeving in een maand, zonder onderhoud.
Groeten,
Reyer RT80 1985 (met s-kuipje)
Reply
Patrick,
inderdaad is en goed voorbereide motor en rede;lijk waarschijnlijke succesfactor.
alle andere benaderingen zijn minder.
Evengoed ben ik ook wel een paar keer op de motor gestapt voor een rondrit door de Alpen en vooral de Dolomieten. En dan fad ik wel gereedschap in de zijspan en iets meer dan het boordgereedschap. En soms heb ik daar iets van nodig gehad en meestal reden we gewoon een week met dagelijks olie controleren. Als je een werkende machine hebt hoeft er niets mis te gasn op een rondrit met af en toe ruim 1000 op en dag en andere dagen wellicht 500 per dag.
Ik heb het meestal heel makkelijk gehad, 1 keer wat gedoe gehad met deksel van oliefilter en na wat zorgvuldig denken en werken ook weer gewoon klaar.
Groeten prettige vakantie Peter,
Egbert
Reply
Over 8 uurtjes naar Elefantentreffen, ingepakt:

sleutel 8-10-13-17
bahco
waterpomptang
schroevendraaiersetje
inbussetje
spanningzoeker

materiaal:

carb. revisiesetje
gaskabel
kopp.kabel
zekeringen
lampjes
bougies
kontaktpunten + condensator
schuimfles tegen lekke band ( zeer prettig!)
ty-raps en duck-tape.
...en het gevreesde ANWB pasje...

O ja, ik heb een zijspan, hahaha!
Reply
En dan nog even dit.
Ik ben op diverse motor-fora's actief,maar het gezeik en gemekker op elkaar zoals hier, dat slaat echt alles. Het gaat helemaal nergens over.
Er is hier een persoon die een zeer normale vraag stelt en krijgt antwoorden van "lik m'n ..."...

Dit forum is om elkaar te helpen met (BMW)-problemen en adviezen.

Gaston, wie is de volgende kandidaat ?!?!
Reply
Ha Mike,

Fijn weekeinde gewenst! (dit zal je wel pas na je uitje lezen).
En bedankt voor je gereedschaps lijst!

Betreffende de personen waar wij ons aan ergeren (en meer met ons):
ik heb contact gehad met de aanbieder van dit forum, e.e.a. wordt meer in de gaten gehouden nu, om dat soort -neerbuigende en hatelijke- opmerkingen snel te localiseren en actie te ondernemen(bijv. IP-block). precies om ook de reden die jij beschrijft.

Laat het forum weer een leuke plek worden om geregeld effe bij te lezen wat er speelt aan bmw-motor zaken/ ervaringen/ vragen.

Grt, Peter v Oossanen
Reply
Reactie van bezoeker 'Berend', geïmporteerd van het oude forum:

Peter

Als jij zoveel invloed uit kan oefenen op het gebruik en de indeling van dit forum, waarom zorg je er dan niet voor dat er een " knop " boven aan de balk komt, waarmee je zelf de keuze kan maken mee te doen aan theekransjes, of samen een oplossing voor je technisch probleem zoeken. Een goed voorbeeld is de site van BMWK.nl.
Hier kan je bovenaan de balk al kiezen welk onderwerp je wilt inzien, en of je alleen maar wat wil neuzelen. Volgens mij hebben de gebruikers op die website nooit gezeur met elkaar. Het kan ook zijn dat de gemiddelde " K " rijder wat minder gestresst is, ook gezien de keus van motor. De "K" is wat gevoeliger voor storingen, en de techniek wat ingewikkelder. De " R " type's hebben meer de techniek van een oude LANZ Buldog, en gaan dus bijna ook nooit stuk.

Regel het even voor ons.
Allemaal blij.

Berend
Reply
Reactie van bezoeker 'hans', geïmporteerd van het oude forum:

Berend, als ik je straffe taalgebruik nalees lijkt het me verstandiger simpelweg niet meer te reageren op onderwerpen die je niet leuk vindt. Toch?
Ipv te proberen dit prima forum inhoudelijk aan je eigen criteria aan te passen kun je dat ei wellicht beter elders kwijt.
Lijkt mij.

Vriendelijke groet,

H
Reply
Reactie van bezoeker 'Peterr45', geïmporteerd van het oude forum:

Ha Berend, zoals ook Hans al aangeef, stop met je onzin, als iets je niet aan staat. lees het niet en reageer ook niet.
Of te wel, verdwijn als je echt niks zinnigs te melden heb en je stoort aan het niet technisch vinden van een onderwerp als onderdelen keus en gereedschaps keus.

Grt, Peter v Oossanen

ps. ik wil niets wijzigen aan de indeling, maar het weer een prettig forum maken, zoals zoveel mensen.

Een forum wat uiteindelijk een negatieve smaak met zich mee brengt door input van mensen zoals jij, zal ook de Hobbyist geen goed doen.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)