Reactie van bezoeker 'Bertje', geïmporteerd van het oude forum:
Zo is dat, als dit nou een Harley Davidson club was.
Daar kun je gewoon een lijst met "Bare necessities" downloaden.
Wel even ruimte maken op de hard disk, uiteraard.
Groetjes:
Bert van S
Reactie van bezoeker 'Job', geïmporteerd van het oude forum:
Vanwaar mijn reaktie ?
Geziende discussie en je opmerkingen in de topic
Limburgse vlaai bij de hobbyist
en je onderschrift
Grt, Peter v Oossanen
Vakgroepstechnicus QT-TU-delft
:-)
"
Ik vind het nogal een vrij vreemde en overbodige vraag voor een beroepstechnicus
(als dat tenminsten is wat de functie inhoud)
Vandaar dus
Job, dat betreft een zeer tech. functie, gelukkig wel, kan ik me ei in kwijt, zoals dat dan heet, ook gemotoriseerde voertuigen klus/hobby ik aan vanaf mijn 14de (ongeveer) liefst dag en nacht....
Neem zeker NIET weg dat ik gewoon benieuwd ben naar wat andere meenemen en met welke motivatie. daarvan kunnen we leren van elkaar, vandaar ook dit forum.
Als zoiets je niet aanstaat, prima, maar laat de ander in zijn waarde en lees het maar reageer dan niet.
(En zeker niet 'aandacht genoeg gehad', want dat is niet mijn drijfveer om hier te posten)
Dank
Grt, Peter v Oossanen
maar wederom de conclusie; helaas worden de topics hier vergalt door enkele 'zeikerts'
Reactie van bezoeker 'Berend', geïmporteerd van het oude forum:
Peter
Nog even een reaktie van een "zeikerd" Ik vind dit onderwerp nog steeds niet op een technisch forum thuis horen. Maar voor deze keer ga ik maar eens mee in het geouwehoer.De meeste van ons rijden allemaal BMW, en meestal de wat oudere boxer, waarvan de betrouwbaarheid, en dus de kleine kans op pech ,bekend is. Het probleem van ons BMW rijders is dat wij geen risico's durven te nemen, en dus voor dit merk en type motorfiets kiezen. Welnu,het probleem van iemand die geen risico durft te nemen, en toch met de motor ( BMW ) op vakantie gaat is, dat toch de angst bestaat om pech te krijgen. Dus we kiezen voor een heel degelijke motor, en zeulen vervolgens onze hele gereedschapskar, en een berg onderdelen mee, want wij nemen geen risico. Ducati rijders begrijpen daar helemaal niets van. Voorzover mijn reactie op een niet technisch onderwerp.
Gegroet, en wees selectief met onderwerpen op dit forum te deponeren.
Berend
Berend, idd zijn het -relatief- betrouwbare motoren, mee eens. Maar pech kan ook een kapotte bougie of een lekke band behelzen, buiten de bmw betrouwbaarheid.
Ik neem niet enorm veel mee, ik zit te denken aan:
-orig. gereedssetje
-lekkeband hulp
-tape en staaldraad
-contactpuntsetje
-bougie
en misschien een paar druppen olie en koppeling/gaskabel
Het meeste van bovenstaande zit al onder mijn zadel ;-) dat scheelt weer
Gelukkig een EHBO setje uit 1980 onder het zadel....'wat kan mij gebeuren'.....
Dank voor jullie input, laten we dit nu maar als afgerond beschouwen.
Grt, Peter v Oossanen
[img]/import/photos/p31641s.jpg[/img]
Reactie van bezoeker 'Ton', geïmporteerd van het oude forum:
Peter,
ik heb een keer gebruik kunnen maken van een IRK toen ik vanuit Portugal op weg naar huis was en in Noord Frankrijk een achterband had die totaal versleten was.
Die moest vervangen worden en ik was (toen nog) mijn franckskes al aan het opmaken dus een nieuwe achterband ko ikniet meer bekostigen, dank zei de IrK wel dus.
Vandaar die keuze.
By the way ook twe maal naar portugal op de BMW R80/7 (halverwege jaren 80) geen extra gereedschap mee, wel olie en een trechter met pvc buisje eraan om olie goed bij te kunnen vullen.
Reactie van bezoeker 'Geert', geïmporteerd van het oude forum:
Twee keer naar Engeland ( lands end, en Southport) Zweden, (Malmö) zuid duitsland (regensburg).
Alleen soms een beetje olie bijvullen, gewoon bij een kleine garage, kost een drol.
In Engeland 2003 koppelingskabel vervangen, was nog niet helemaal door, maar werd krap.
Bij een lokale oldtimer BSA werkplaats een kabel gesmurft.
Zelfs nog koffie erbij gekregen, kosten één pond vijftig.
Ik rijd nog steeds met die kabel!
Prima kabel, koffie was niet te zuipen.
Geert
Reactie van bezoeker 'Patrick', geïmporteerd van het oude forum:
Ik zelf vind dingen bij voorbaat al vervangen een goede voorbereiding, anderen vinden dat mischien zonde geld.
Maar als ik zo,n lange rit zou maken zou ik dingen als bougies, filters, pakkingen en kabels gewoon allemaal vervangen door nieuw spul.
Een fijn en zorgeloos gevoel vind ik een goed begin van m,n vakantie.
Ik neem standaard mee onder mijn zadel.
Setje lampen
Poets doekje om peilstok af te vegen (voorkomt rammelen setje lampen)
Geel hesje (verplicht in oa Duitsland, België 1 per persoon)
1L olie in kroon olie busje met lange schenk tuit (in mijn koffer)
Standaard gereedschap setje.
Moet nog kopen, een bus schuim om lekke band te repareren.
Een ehbo setje uit 1980 zou ik even nakijken verband, jodium en pleisters gaan niet zo lang mee.
Geen ANWB ook om eerder genoemde redenen (koppel verkoop)
Pieter F
Reactie van bezoeker 'peter v oossanen', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi,
ok, dank, aan dat hesje had ik idd niet gedacht, maar die zit al om mijn lijf ;-)
Ja, dat ehbo setje was een grap. het zit in mijn zadel geschoven, maar idd reeds 29 jaar....
Grt, Peter v Oossanen
het vakantie voertuig :
[img]/import/photos/p31650s.jpg[/img]
|