Ik neem nooit iets extra's mee. In het bakje onder het zadel zit altijd: het standaard boordgereedschap, klein rolletje ijzerdraad, reservelampen, bandenspannigsmeter, plakband, een klein mes en een lampje met lang snoer en accuklemmen. Ik overweeg daar nog een bandenplak setje aan toe te voegen. Dan is dat bakje wel vol, trouwens....
Pech kan je immers overal krijgen, niet alleen 'op vakantie'. Olie kun je onderweg kopen. Als ie zoveel zuipt dat je reserveolie moet meenemen is revisie vóór vertrek te overwegen.... :-)
een goede kwaliteit Bacho, niet te groot maar vervangt heel wat andere en als je iets moet vasthouden omdat het meedraait, inbussleutels compleet?
Pakking voor de vlotters heb ik nog nooit gehad maar wel een lek vacuummenbraam. eentje meennemen dan?
Reactie van bezoeker 'jo', geïmporteerd van het oude forum:
Ik heb ook nog een tip: een setje wiellagers. Nemen bijna geen plaats in, zijn niet duur en kunnen je een hoop ongein besparen. Ik heb het twee (!) keer aan hand gehad onderweg in Frankrijk. Sinds de tweede keer heb ik twee lagers standaard onder m'n zadel liggen, goed in 't vet natuurlijk. Zul je net zien dat ik ze nooit meer nodig heb.
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:
Je zal net zien dat mensen die niks voorbereiden dat alles goed gaat en als je van alles voorbereid en meeneemt alles fout gaat. Neem toch maar een koppelingskabel mee, kun je gewoon naast de bestaande kabel vastbinden.
Pechhulp via de verzekering kán, maar lees vooraf echt goed de voorwaarden door. ANWB is niet duur voor het buitenland en die mensen kunnen de taal van het land spreken.
BMW is niet een uitzonderlijke motor, er is best wel vaak overal wel wat te regelen.
Geniet vooral van de vakantie en vergeet de NL sticker niet, niet dat dat noodzakelijk is maar het kan in het buitenland vele deuren openen!
Reactie van bezoeker 'rob', geïmporteerd van het oude forum:
Vakantie is toch zonder zorgen verblijven met creditkaart in de achterzak.
Waar gaat het in godsnaam over.
Bij mijn weten moet je voor repatriëring op kosten van je WA-verzekering toch echt eerst een gevalletje schade bij ander veroorzaken. Pas dan ben je namelijk Wettelijk Aansprakelijk!!
Met andere woorden: ga een dagje minder en verzeker je bij de ANWB van het uitgespaarde geld.
Of lijdt en geniet langs de weg, sleutelend met je eigen reserveonderdelen.
Coen
Ik ben niet zo erg topografisch onderlegd maar waar ligt de: Gross glockner. Zijn de omstandigheden daar erg bout of is er nergens een stukje bewoonde wereld laat staan een BMW dealer?
Reactie van bezoeker 'peter v oossanen', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi, GrossGlockner is bij Heiligenblut in Oostenrijk.
Ik gaf in eerste bericht al aan geen anwb te willen, daar heb ik dan redenen voor.
als ik vervangend vervoer wil, doe ik het bij bijv. postbank. en ZEKER NIET bij anwb, want: als je pech hulp buitenland wil moet je eerst lid zijn van anwb en krijg je de kampioen(tijdschrift) betaal je voor maar vraag ik niet om. pech hulp in NL vraag ik ook niet om maar moet je wel eerst hebben voordat je pechhulp buitenland kan nemen, koppelverkoop heet dat in normaal nederlands. daarom geen anwb.
Bedankt voor de vele ideeen over wat nuttig kan zijn.
De reis zal 2-2600 km worden, niet extreem dus.
Zeker zorg ik voor een goede conditie voor motor, (en mezelf ;-))
Motor krijgt gewoon een uitgebreide beurt.
Dank!
grt, Peter v Oossanen