Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gaatje in uitlaat
Hallo,

Er zit een gaatje in mijn uitlaat, helemaal op het einde, net alsof ik 2 uitlaten heb !

Bestaat er een soort mastiek, vulmiddel dat bestand is tegen hoge temperaturen waarmee ik dit gaatje kan dicht maken, graag ook merknaam geven ??

Bedankt zoals altijd.

Kristof
R90/6
Reply
Je kunt het proberen met aluminiumtape. Ik heb ook een klein gaatje erin zitten. Gelukkig is het materiaal RVS dus roesten zou het niet moeten doen. Ik laat het gaatje dus gewoon open. Het zit onder mijn koffer dus inregenen zal het ook niet.
Succes met de oplossing
Reply
Reactie van bezoeker 'Wil', geïmporteerd van het oude forum:

Er bestaat uitlaatcement. Verkrijgbaar bij de automaterialenhandel.
Het heet Holts GunGum.
Sukses!

Wil
Reply
Dit is een tijdelijke oplossing, en werkt meestal niet goed als je het langer laat zitten.
Reply
Reactie van bezoeker 'Jempy', geïmporteerd van het oude forum:

Inderdaad is het maar een tijdelijke oplossing welke dan ook nog op niets lijkt.
Dergelijk middel is goed voor de uitlaat onder de auto.
Als je de uitlaat nu eens demonteert en laat dichtlassen met eveneens roestvrij materiaal. Daarna schuren en polijsten.
Reply
Reactie van bezoeker 'jesper', geïmporteerd van het oude forum:

Dichtsmeren met die uitlaten smurrie (te koop bij brezan/halfords/gamma) dan vulkanisrend tape en tenslotte aluminium tape eroverheen. Daar kan je minimaal 2 jaar mee rijden (het hele jaar door).

Dit uit eigen ervaring.

Groet en suc6.
Jesper
Reply
Laten lassen kost misschien net zoveel als een pot of tube noodspul.
In de moderne autoschade herstel bedrijven is er een koper silicium lasapparaat aanwezig, werkt ongeveer hetzelfde als co2 lassen maar dan met een temperatuur die
door het gebruik van koper en anders soort gas maar op de helft blijft van co2.
Daarmee kunnen ze zeer goed een rot plekje in een uitlaat dichten met als bijkomend voordeel dat koper nagenoeg niet rot en het chroom nagenoeg niet verkleurd.

Groeten Krijn, werkzaam in zo`n werkplaats waar zo`n klusje echt niet veel kost.

Groeten Krijn,
Reply
Hallo .
Ik draai er wel eens een boutje in . Moet je er eerst natuurlijk wel een tap doorhalen .
Sucses
Reply
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Als het gaatje een roestgaatje isen de uitlaten zijn niet van rvs is dit vaak het begin van de ellende. Op moment dat je dit probeert te lassen vallen de gaten erin.
Dan is tape een mooie tussenoplossing zodat je op zoek kan gaan naar een alternatief.
gr marcel
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)