Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mengselschroef 40mm carb
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

Wat is de basisinstelling voor de mengselschroef voor een 40mm carb R100RT 1979? Kleur van de bougies is goed, maar hij verslikt zich een beetje bij voorzichtig gas geven. Stationair rond 1100 rpm, dus niet te laag lijkt me.
Reply
Toerental 1100 is eerder iets te hoog dan te laag (zonder choke)
basis instelling is 1,1/4
Reply
Reactie van bezoeker 'Bas', geïmporteerd van het oude forum:

Kan dat niet ook aan een verschil tussen beide carburateurs liggen? Als de aanslagschroeven of de speling op de gaskabels niet gelijk zijn, begint de ene cilinder bij voorzichtig gas geven eerder te trekken dan de andere en neigt de motor naar afslaan. Dit zou ik eerder checken dan het mengsel.
Reply
Reactie van bezoeker 'hans', geïmporteerd van het oude forum:

Deed ie het voordien wel goed? Is het hoogstwaarschijnlijk niet de stationair afstelling.

"Smurrie" in de carbs? Kleppen aan stellen toe?

H
Reply
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

OK,
dan zit ik in de goede richting met de stelschroef. Zal eens de bypass boringen doorspuiten, misschien wat vervuild. Heb ook nieuwe gaskabels besteld, denk dat deze ook het niet helemaal mooi oppakken veroorzaken. Synchronisatie verloopt bij verschillende gasstanden. Linkse gaskabel is de winding van de mantel iets opgerekt bij carb en daardoor rek in de mantel. Dan krijg je synchronisatie nooit goed. Stationair mag iets lager idd, rijdt ook wat zuiniger dan, wel wat heftiger reactie op gas open en dicht dan.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)