Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Motorblok inbouwen R26
Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:

We zijn weer een stapje verder en het blok mag erin.Mijn vraag:eerst de versn.bak in het frame monteren en dan het motorblok of eerst versn.bak en motor aan elkaar koppelen en dan in zn geheel in het frame monteren?Wat is het makkelijkst?
Dank U,
Chris
Reply
Hoi,

Ik heb deze zomer nog een R26 terug in elkaar gezet. Ik heb eerst het motorblok ( zonder cilinder ) er in gezet en daarna de versnellingsbak er in en daarna de achterbrug. Is volgens mij de makelijkste manier.

Gr Ludi

[img]/import/photos/p31144s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:

Dag Ludi,bedankt voor je reactie.Ik heb de achterbrug er al op zitten en die wou ik toch wel laten zitten.
Reply
En toch heeft Ludi naar mijn mening en ervaring de beste volgorde. Alles kan op veel manieren de volgorde blok, wisselbak, achterbrug is in ieder geval bij een /7 de beste, gezien de stijlvastheid van ontwerpers dus waarschijnlijk voor een R26 ook de beste.
Succes en laat het weten hoe je het hebt gedaan met de achterbrug gemonteerd. Daar kunnen we wellicht weer van leren.
Groeten,
Egbert
Reply
Eerst versnellingsbak aan cardan en pas in tweede instantie het blok er aan vast maken. Hoef je het minste te tillen, waardoor je ook minder kans hebt op schade.

Coen
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)