Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
minimale bedrading voor /5 model
Reactie van bezoeker 'Mike', geïmporteerd van het oude forum:

Dit is geen plunjerframe, Lei ??
Reply
Reactie van bezoeker 'Pieter', geïmporteerd van het oude forum:

de koplamp komt als reserve op de plank, voor het geval dat, ik heb nog meer oude bmw`s, leuk dat je ook bezig ben met zoiets, plaats een keer een fotootje, wat betreft het frame, volgens mij is het r50/r60 frame een swingarmframe en geen plunjerframe, mijn (niet originieele) r67 heeft wel een plunjerframe, zie fotootje

[img]/import/photos/p31531s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'cafebob', geïmporteerd van het oude forum:

:-) ... geloof dat we best wel dezelfde smaak hebben. Erg leuk zo "minimaal"

Heb zelf 2x R50 frame ('60 +63) waarvan er 1 verzaagd is :-o ...
Fotootjes plaats ik wel wanneer ik daadwerkelijk begin met opbouwen, ben nu nog onderdelen aan het verzamelen en maken/repareren ;-)

Je hebt trouwens lekker de ruimte :-D ... kom zelf uit de omgeving van Haarlem

succes

Reply
Reactie van bezoeker 'cafebob', geïmporteerd van het oude forum:

... maar ohja... het topic :-D

minimaliseren, zelf had ik de gedachte om de startmotor weg te laten (moet je wel een kickstarter hebben dus ;-), als die eruit is kan de accu vlgs mij ook een stuk kleiner. Heb inmiddels begrepen dat ie niet helemaal weg kan ivm spanning op de dynamo (geen permanente magneet).
Dacht een accu in de startmotorruimte te plaatsen, dit past wel maar ik ben er alleen nog niet achter of het hier niet te heet voor de (gel)accu wordt.
alle andere electra, bobines, spanningsregelaar etc gaan hier wel in.

Dan wilde ik toch al een grote koplamp, dus ... de claxon hierin verwerken... :-o maar dit zal wel teveel dempen, dus dan misschien onder de tank.

voor de bedrading een rubbermantel kabel met 7x0.7 of 7x1mm2 ofzo.
moet nog kijken of dat allemaal door het frame kan maar moet volgens mij genoeg zijn.

aan het stuur een schakelaar voor grootlicht en claxon... dan contact slot in koplamp (of blok) voor;
0-conatact uit
1-aan/kickstart
2- licht.
Richting aanwijzers zijn niet nodig/verplicht op een R50.

Toch een startmotor, dan zat ik te denken aan een drukknop op het motorblok zelf, links te bedienen...

Daarnaast zit ik nog te twijfellen over wel of geen voetrem schakelaar, olie druk en N sensor. ... nog maar 'ns ff goed over nadenken ;-)
Het dynamo lampje is vlgs mij het handigst op de koplamp en is ook nodig...

Ben ik nog wat vergeten? ... ben benieuwd naar je schemaatje ;-D

SUC6
Reply
Reactie van bezoeker 'pieter', geïmporteerd van het oude forum:

originieel freaks, niet schrikken of verdrietig worden: hij is al een tijdje gereed en ik heb er al aardig wat km`s opzitten: een fotootje van de bobber, hij is nog niet echt klaar, maar dat is hij waarschijnlijk nooit....

[img]/import/photos/p34676s.jpg[/img]
Reply
Hoi Pieter,
Gewoon lekker kilometers draaien en trek je van puristen niets aan. Als je op nr. 22 woont, heb je post waarschijnlijk...
Groeten, Ton
Reply
Reactie van bezoeker 'frank ', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Pieter,
Heb je een ondertussen een tekening van de minimale bedrading? Ik wil nl ook mijn eigenbouw
off road met zo weinig mogelijk draden maken. Misschien lukt het wel met de wegstreepmethode maar als jij al iets op papier hebt dan heb ik daar wel belangstelling voor.
Gr. F.
Reply
Reactie van bezoeker 'pieter', geïmporteerd van het oude forum:

voorlopig rij ik nog met de originieele bedrading, wel heb ik wat dingen verwijderd nl. de startmotor met toebehoren en het knipperlicht-relais met toebehoren, er komt in de toekomst een andere koplamp op en dan wordt tevens de bedrading geminimaliseerd, ik heb nog nix op papier maar het zal een kwestie van wegstrepen worden denk ik, ik meld me dan weer.......
Reply
Reactie van bezoeker 'frank ', geïmporteerd van het oude forum:

Pieter,
Dat zou mooi zijn.
Gr. F.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)