Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
minimale bedrading voor /5 model
#21
Reactie van bezoeker 'Ruud', geïmporteerd van het oude forum:

Blijft een ooit mooi aparaat, dat men verkracht heeft, en/of niet de zorg gekregen heeft die een prachtige originele bmw verdient.

Vaak zie je bij verbouwingen ontechnische zaken, als dat men zelf bedenkt dat de balanspijp niet nodig is, of idd verschillende lengte uitlaatbochten enz enz, getuigt van weinig technisch besef en veel bmw onheilig verprutsen. Slecht zichtbare veel te kleine achterlichten enz enz.
Geef mij maar origineel

Grt, r.
Reply
#22
Reactie van bezoeker 'Ad', geïmporteerd van het oude forum:

Het is een feit dat iemand die de technische kennis en creativiteit mist beter het spul gewoon origineel kan houden. Gewoon onderdeeltjes één op één vervangen en rijden maar. Daar is niks mis mee. Als je wel voldoende technisch en creatief bent kun je hele mooie dingen creëren. Dat dit niet altijd door iedereen gewaardeerd wordt kan ook elke beeldend kunstenaar je vertellen. Smaken verschillen nu eenmaal en ieder het zijne. Persoonlijk vind ik de creatieve aanpak de krenten in de pap van de motorhobby.

Wat de electro betreft:
ik heb ooit bij een Guzzi gewoon die delen uit het originele schema gefilterd die echt noodzakelijk zo moeten zijn. Bijvoorbeeld de aansluiting van de dynamo of contactpuntjes kan maar op één manier anders werkt het niet. De rest kun je ter plaatse verzinnen. Of de aansluiting van het achterlicht via de koplamp loopt of direct vanaf de schakelaar of via een relais is niet zo belangrijk. Dit soort dingen hangt vaak af van de plaatsing van de diverse componenten.

Succes ermee, ik vind hem mooi, ( en die zijspan zeker!)

Ad
Reply
#23
Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum:

Was de BMW van George "Schorsch"Meier eigenlijk wel origineel? vraag het me weleens af, of was men voortdurend bezig met veranderingen, verbeteringen?

Off topic even: snap dat originele gedoe niet goed, als je iets veranderd aan je motorfiets, waarvan jij denkt dat het kan, waarom dan niet.
Rij zelf ook rond met een super BMW waar steeds minder origineel aan zit, noem er een paar:
alu spatborden, Tommasselli koplamporen, clipons, andere carburateurs, andere cilinders, andere uitlaten, andere accu, beschilderde tank.
Vindt ik allemaal leuk en in de toekomst? nog 4 andere uitlaatdempers van Magni er op.

Enne Schorsch: nog bedankt voor je input van destijds, kan ik wat mee, thanks!!!!!!!!
Reply
#24
Oei Rudy,
je riskeert wel kritiek. En wat ik van jouw motor heb gezien onterecht.
Ik heb nog steeds oprechte bewondering voor mensen die een oude motor (BMW) helemaal origineel maken, dat is namelijk ook een een tijd en geld vretend proces en ik heb altijd bewondering voor mensen die hun motor (BMW) verbouwen naar eigen inzicht, behoefte en/of mogelijkheden. Voor mij geldt maar 1 argument: heb er plezier in!
Groeten,
Egbert
Reply
#25
Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum:

Krijg elke dag al kritiek, met name tijdens het werk, ben ik wel gewend dus en ik mag het ook graag uitlokken.
Heb een oude Harley, WLA uit 1942, is zo origineel mogelijk, zelfs de bouten en moeren voldoen aan de specificaties van Bruce Palmer, dat wil wat zeggen over origineel zijn.
Ook nog een iets oudere FN Sahara in de schuur staan, is van 1930,origineel dus.

De BMW R75/5(nu 1000cc trouwens,Siebenrock) heb ik sinds 1981, deze is van 1981 t/m 2006 origineel geweest.
In 2006 radicaal omgebouwd naar een caferacer, dit omdat dit mooi is en om andere niet nader te noemen emotionele redenen.

Het schock effect is anno 2009 behoorlijk, tering veel herrie, super snelle acceleratie, waar menig moderne Jap het tegen af moet leggen en ga zo nog maar even door.
Je doet het voor jezelf,of voor een ander, die er niet meer is.

Even heel erg grof gesteld heb ik dan letterlijk schijt aan de origineel freaks, was vroeger zelf net zo.
Maar er komt gewoon een keer een keerpunt in je leven dat dit soort zaken helemaal niet meer belangrijk is, een BMW kun je ook nog eens prima een Bobber van maken, is een persoonlijke smaak, maar het kan wel.
Worden zelfs prijzen mee in de wacht gesleept op motorshows.

Maarre: ik dwaal weer behoorlijk af van het onderwerp, sorry hoor, maar moet toch even mijn ei kwijt.
Reply
#26
Rudy,
je hebt ooit iets over jouw reden gezegd en ik ga in jouw lijn mee, met, zoals gezegd, veel respect voor iedereen die een (oude) motor helemaal origineel maakt.
Groeten,
Egbert
Reply
#27
Reactie van bezoeker 'tristan', geïmporteerd van het oude forum:

een kleinere koplamp van een /6 zou mooier uit zien en als je die zou verchromen zou denk helemaal mooi zijn .
ik heb er toevallig nog een liggen!
trek het je niet aan wat andere mensen zeggen, mooi of niet mooi , om smaak valt niet te twisten jij maakt dat ding zo als je hem graag ziet en zo hoort t ook!!
laat ze maar kletsen dan kijken ze maar even om of ze verstoppen zich achter hun grote rt kuip.


suc6 ermee

Reply
#28
Reactie van bezoeker 'Pieter', geïmporteerd van het oude forum:

nogmaals iedereen bedankt voor de reakties, daar kan ik wat mee, en voor de originieel freaks heb ik hier nog een plaatje bijgezet van m`n semi-caferacer, vr.grt.

[img]/import/photos/p31203s.jpg[/img]
Reply
#29
Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum:

Schandalig hoor!!!
Een BMW zo verkrachten...................

Mooi..........
Reply
#30
Quote:De gustibus non est disputandum

:-)
et coloribus
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)