Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
minimale bedrading voor /5 model
Om te beginnen vind ik hem super, ik zou ook niet weten waarom niet.
Het blijft duidelijk een BMW alleen dan wat anders, zou wat wezen als alleen een precies originele fiets de term mooi meekrijgt.

Ik weet niet waar je vandaan komt maar ik heb alle schema,s thuis liggen, mischien kan je daar vanaf iets tekenen.
Heb alleen geen scanner, dus je hebt er alleen iets aan als je in de buurt zou wonen.

Ik heb zelf ook niet meer dan koplamp en achterlicht, maar heb alle originele bedrading NOG wel behouden.
Reply
Reactie van bezoeker 'kneeler', geïmporteerd van het oude forum:

Ziet er goed uit. Je zou nog kunnen overwegen om voorin ook een vette 16 inch band in te zetten (zie foto).
Ben zelf bezig met een caferacer in een soortgelijk frame waarbij ik de diodeplaat vervang door een silent hektik spanningsregelaar. Daarnaast voor de koplamp een vereenvoudigde schakelaar gekocht bij Rocky Points. Heb je ook nog een gewone sleutel i.p.v. spijker. Ook één bobine van een Kawa nogwat type.

Succes, kneeler

http://www.rockypointcycle.com/Merchant2...ry_Code=B8

[img]/import/photos/p31121s.jpg[/img]
Reply
Weer eens wat anders, en nog heel leuk ook !

Groeten Krijn.

R100rs
Reply
Reactie van bezoeker 'Henk', geïmporteerd van het oude forum:

Is het een idee om gewoon de bedrading van een R50/60 of R50/60/2 toe te passen?
Reply
Reactie van bezoeker 'Pieter', geïmporteerd van het oude forum:

bedankt voor alle reakties, ik heb wel een schema van de standaard /5 bedrading, aan de hand daarvan en met jullie tips ga ik zelf iets fabriceren, zoals ik al meldde ben ik met een kaal `58 R60 (zelfde bouwjaar als de bezitter) frame begonnen, wielen, blok etc. zijn restanten van een R60/5, de bedoeling met deze bobber is (uiteraard moet hij dan topfit zijn) o.a. een reis door de States te gaan maken, vr.grt. Pieter ps. nog een link waar je kan zien hoe mooi(of niet) een niet originieele BMW kan zijn: http://www.dbbp.com/
Reply
Reactie van bezoeker 'Pieter', geïmporteerd van het oude forum:

link loopt niet goed, ff op het logo klikken en daarna aan de linkerzijde magazines aan klikken, succes
Reply
Quote:Ziet er goed uit. Je zou nog kunnen overwegen om voorin ook een vette 16 inch band in te zetten (zie foto).
Ben zelf bezig met een caferacer in een soortgelijk frame waarbij ik de diodeplaat vervang door een silent hektik spanningsregelaar. Daarnaast voor de koplamp een vereenvoudigde schakelaar gekocht bij Rocky Points. Heb je ook nog een gewone sleutel i.p.v. spijker. Ook één bobine van een Kawa nogwat type.

Succes, kneeler

http://www.rockypointcycle.com/Merchant2...ry_Code=B8
even heel iets anders hoor, maar die uitlaten zijn niet echt even lang.... ik dacht dat bmw's zo gevoelig waren op uitlaat gebied ??
geeft zo'n groot verschil niet veel problemen met afstellen ?

met nieuwschierige groet
Wouter
Reply
Quote:De gustibus non est disputandum

:-)
Volkomen waar. Ik heb de spreuk niet gecontroleerd dus meer vanuit het potjeslatijn geschreven. Bedankt voor de correctie en hetonderwerp heeft toch wat leuke reacties losgemaakt met mooie plaatjes. Als het zo opgepakt wordt dan is er toch niets te mopperen? Wink

[img]/import/photos/p31127s.jpg[/img]
Reply
Pieter,
dat wordt volgens mij een prachtige BMW!
@Jasper, Ruud; oordeel niet opdat gij niet geoordeeld wordet.
toelichting voor het geval dat: deze mens kiest ervoor om zijn eigen BMW te maken. Wie dat niet goed vindt moet maar gewoon de andere kant opkijken.
Pieter, mail eventueel naar boesrijk2home.nl, ik kan je wellicht ook nog een beetje helpen met de bedrading.
Groeten en veel succes!
Egbert
Reply
Hoog tijd dat je die koplamp gaat vervangen. Maak de demper onder je zadel ook wat eleganter. Hierbij een schema dat ik voor mijn zelfbouw Harley heb gemaakt. Geen startmotor en knipperlichten. De BMW heeft twee bobines en de Harley een en de aanlsuiting bij de dynamo is anders. Maar op hoofdlijnen kun je dit schema volgen. De bedrading heb ik van een sloop honda gehaald.

Succes.

Arno

[img]/import/photos/p31129s.jpg[/img]
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)