Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
versnellingsbak
Reactie van bezoeker 'Jopie', geïmporteerd van het oude forum:

Bertje, aardig doen kost niets...

Er zijn zat automobilisten die 12000 doen, zijn dat dan ook geen automobilisten dan ?

Ik fiets veel, beweging is goed voor lichaam en geest, ik merk dat jij inderdaad alles gemotoriseerd doet....

Kijk uit vandaag, het is koud buiten Bertje
Reply
Reactie van bezoeker 'frans', geïmporteerd van het oude forum:

beste jopie, dit is een BMW site, ik rij al 40 jaar BMW Boxer, ben er aan verslaafd, er is voor mij niets anders, wij rijden R80 1991 met 100 dkm en R100R Classic met ja ja 12000 km. Het is het "gevoel", karakter en nog mooi ook! groet, Frans.

[img]/import/photos/p44029s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'wouter', geïmporteerd van het oude forum:

Dag allemaal,
Dit is mijn motor, niet zo mooi als die op de aanhanger, maar vooral uit elkaar! Je kunt de versnellingsbak op tafel zien liggen. Dat is het laatste deel van mijn revisie-aktie. En ik wil het ding de deur uit, zodat ik erop kan gaan rijden en ik m'n woonkamer terug heb.
Dus heeft er iemand tips over hoe de lagers terug in hun schalen te krijgen? (ipv rare opmerkingen over wat voor een motor ik zou moeten kopen, dat maak ik zelf wel uit.)

[img]/import/photos/p44038s.jpg[/img]
Reply
Wouter,

Deksel opwarmen ongeveer 120 graden en de lagers koelen en dan inelkaar zetten, normaal gaat dit gemakkelijk.

Richard
Reply
Hoi Wouter,

Inderdaad het lager even een nachtje (In een plastic zakje ivm vocht)
in de vriezer leggen.

Lukt het je niet, overweeg het dan ook even om het te laten doen.

Ik weet niet waar je vandaan komt maar er zijn goede adressen voor.

Ik weet niet precies hoe het met jouw bak zit, maar waarschijnlijk moet je bak voor montage ook uitgevult worden.

Zowel het lager er in persen, en de bak uitvullen is bij het juiste bedrijf met het
goede gereedschap zo gebeurd.

Groetjes, Kees.

Reply
Reactie van bezoeker 'frans', geïmporteerd van het oude forum:

NEE ! Jopie, toen hebben we hem gekocht in de winter heel ver weg , dus ff op de aanhanger , hij was toen 15 jaar oud met jawel 6000 km !! we hebben ook bijna de nieuwprijs betaald , maaaar we hebben hem ! groet, Frans.
Reply
Het lukt! Koeling van het lager in de koelkast was de tip! Bedankt!
Wouter
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)