Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het BMW-gevoel :-)
Reactie van bezoeker 'Jeroen', geïmporteerd van het oude forum:

Beetje off-topic maar wilde dit toch even kwijt...

Als nieuwbakken R90S rijder heb ik inmiddels, met dank aan het prachtige weer, zo'n 500 (voornamelijk test) kilometers afgelegd. En deze motor doet mijn vorige Guzzi V50 snel vergeten: snel, uitstekende zitpositie, stuurt uitstekend, (nieuwe Avon Roadrunner AM20 voor en AM21 achter), beetje piekig qua vermogen (karakter noemen ze dat toch?), sja, ik ben gewoon helemaal verkocht!

Ze zeggen dat een BMW je laatste motor is, gezien het feit dat ik nu pas 24 ben zal deze 90S het nog een hele tijd moeten volhouden... :-)

Jeroen
Reply
Reactie van bezoeker 'Jan Schelpe', geïmporteerd van het oude forum:

Als oorspronkelijk anti-BMW zijnde, vier jaar geleden toevallig (stiekem) verliefd geworden op het tweekleps boxerblok en toen een 1980 R80/7 aangeschaft. Wegens een volledige ombouw naar caferacer is sedert twee maanden een Honda GL1000 (1978) de nieuwe toerfiets. Prima, maar ik mis de trillingen en klepgeluiden. Ik maak nu al plannen voor een R100RS als toekomstige toerfiets. Jeroen ik was toen ook 24.
Reply
Reactie van bezoeker 'Jeroen', geïmporteerd van het oude forum:

Sja, dat anti-BMW ken ik; een kennis heeft een R1100RS met zo'n Laser-demper en die noemden we altijd natte-scheten motor, zeepkist, ouwe lullen motor nou ja, noem maar op... (wordt ik nu van het forum verwijderd?!) En nu rijd ik zelf op zo'n "eenzame boxer" (komt uit ÈÈn of ander liedje volgens mijn vader) en zoals ik schreef bevalt het prima! Een eenzame is het wel, voor de rest staan hier een Super Tenere van mijn broer, een Laverda 750SF en Guzzi 850 Le Mans III van mijn vader in de schuur. Mijn eerste motor was een Kawa KL250 off the road uit '78, (heb ik nog, staat nu 81.000km op), daarna eerder genoemde V50 en nu de R90S. Zou nooit een viercylinder kopen, dat leeft niet...

Jeroen
Reply
Reactie van bezoeker '(onbekend)', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb mijn K100RS '86 nu 2mnd en heb er al 2000km mee gereden! Geweldige 'brommer'!
(meteen een nieuw pak en helm gekocht ;-)

Het BMW-gevoel had ik altijd al maar dan op 4 wielen:
1502, 1602, 2002, 318A, 325i en nu dan een 3.0CS('75) en een 2800 sedan('73)

oo==00==oo

Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)