Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aanschaf
Ik wil een BMW in de 7 of in de 100 serie aan schaffen.Wie kan mij tekst en uitleg geven wat de series betreft .Bv r75/5 of de 100 r???

m vr gr Motorman
Reply
Ik zou zeggen, Google eens goed. Helaas is jouw vraag voor mij erg weinig specifiek waardoor het voor mij lastig wordt om adequaat te antwoorden. Ben zelf erg content over mijn R100RT. (79) Deze heeft een paar nieuwe balhoofdlagers cadeau gekregen waardoor het weer lekker strak stuurt. Ik ben af van het wiebelende stuur

[img]/import/photos/p31072s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'hans', geïmporteerd van het oude forum:

De R100 is een extreem opgeboorde 75. En dat geldt in mindere mate ook voor de 90 en de 80.
R100 is dus zwaar overvierkant en nogal "onrustig" inn vergelijking met met name de 75 en 80.

Je raadt het al. Persoonlijk zou ik voor de 80 gaan. Door velen gezien als zo'n beetje de beste verhuoding tussen vermogen/loop/prestaties.

Maar wat je ook koopt, koop wel een goeie. Scheelt een berg ellende en geld en uiteindelijk ben je dan goedkoper uit met minder "gesleutel".

Hans
Reply
Op onderstaan de link staan alle maten en zo op een rijtje.

http://www.bmwboxerclub.nl/html/techniek.../index.htm

Pieter F
Reply
Reactie van bezoeker 'hans', geïmporteerd van het oude forum:

En op: http://www.bmbikes.co.uk/bmwmodels.htm
Reply
Quote:De R100 is een extreem opgeboorde 75. En dat geldt in mindere mate ook voor de 90 en de 80.
R100 is dus zwaar overvierkant en nogal "onrustig" inn vergelijking met met name de 75 en 80.

Je raadt het al. Persoonlijk zou ik voor de 80 gaan. Door velen gezien als zo'n beetje de beste verhuoding tussen vermogen/loop/prestaties.

Maar wat je ook koopt, koop wel een goeie. Scheelt een berg ellende en geld en uiteindelijk ben je dan goedkoper uit met minder "gesleutel".

Hans
De woorden extreem opgeboorde klinken wel wat overdreven.

Dit is gewoon een super betrouwbarer motor die hoge km standen kan halen dus zo extreem is het allemaal niet.

Hij zal zeker onrustiger lopen als een 80 maar BMW heeft echt niet zonder goede reden het blok zomaar opgeboord.
Ik rij liever op een 100rt met 51kw dan 37/40kw van een 80.
Reply
Reactie van bezoeker 'hanz', geïmporteerd van het oude forum:

Patrick,

Da's ook het leuke van al die modellen. Voor elk wat wils.
Toch?

H
Reply
Reactie van bezoeker 'Herman', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:<blockquote>De R100 is een extreem opgeboorde 75. En dat geldt in mindere mate ook voor de 90 en de 80.

Hans
De woorden extreem opgeboorde klinken wel wat overdreven.

Dit is gewoon een super betrouwbarer motor die hoge km standen kan halen dus zo extreem is het allemaal niet.

Hij zal zeker onrustiger lopen als een 80 maar BMW heeft echt niet zonder goede reden het blok zomaar opgeboord.
Ik rij liever op een 100rt met 51kw dan 37/40kw van een 80.</blockquote>Helemaal mee eens Patrick!!
Reply
Heren
Allemaal bedankt voor de nuttige info .
Wat het word zal ik op dit forum vermelden.

Tjip de Vries
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)