Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R60/2 onderdeelnummer cilinderkop
#11
Zet je wel de 'choke' dicht?
Toen ik nog een R50 blok had moest het luchtfilter altijd op 'zu' staan en pas na een kilometer of wat kon het helemaal open

Coen
Reply
#12
Quote:Zet je wel de 'choke' dicht?
Toen ik nog een R50 blok had moest het luchtfilter altijd op 'zu' staan en pas na een kilometer of wat kon het helemaal open

Coen
Hoi Coen,
Choke gebruik ik wel. Is ook nodig. Staat je ontsteking goed? nokasje wil nog wel eens slingeren. Als de ene cylinder perfect op tijd staat, staat de andere te vroeg danwel te laat. Gulden middenweg zoeken. Kost ff tijd maar scheelt behoorlijk in mooi/goed lopen.
Gr.Ab
Reply
#13
Start procedure die ik aanhoud is, kraan open beide carbs vlotteren tot benzine overloopt, luchtfilter ZU, contact aan en dan trappen. Als hij na drie keer niet pakt dan geef ik en klein beetje gas bij en probeer het nog een paar keer.
Als hij dan niet aanslaat een klein duwtje in zijn twee en dan loopt hij altijd.

Ab waar heb je de cilinderkop gekocht en waar moet ik qua prijs ongeveer op rekenen (nieuw gebruikt helemaal heel ?).

Of de nokkenas recht is weet ik niet zover ben ik nog niet gekomen.
Ik ga toch eerst even naar de carburateurs kijken want daar moeten alle pakkingen van worden vervangen vanwege wat doorlekken.



Reply
#14
Quote:Start procedure die ik aanhoud is, kraan open beide carbs vlotteren tot benzine overloopt, luchtfilter ZU, contact aan en dan trappen. Als hij na drie keer niet pakt dan geef ik en klein beetje gas bij en probeer het nog een paar keer.
Als hij dan niet aanslaat een klein duwtje in zijn twee en dan loopt hij altijd.

Ab waar heb je de cilinderkop gekocht en waar moet ik qua prijs ongeveer op rekenen (nieuw gebruikt helemaal heel ?).

Of de nokkenas recht is weet ik niet zover ben ik nog niet gekomen.
Ik ga toch eerst even naar de carburateurs kijken want daar moeten alle pakkingen van worden vervangen vanwege wat doorlekken.



Iets minder vlotteren en gas flink open bij 2e poging. Die kop zat er al op. Ik bedoel niet de nokkenas maar de nok vd contactpunten. Je ziet het met een afstellamp op het vliegwiel. Is je cylinderkop kapot dan? Hieronder de prijzen bij de Hobbyist volgens hun onderdelenlijst). Van de prijzen der onderdelen wordt je niet vrolijk.

Gr.Ab

Div. cilinderkop keuze uit:R26; R27; R 51/ 3-60/ 2 L+R; R69(S) L+R (div.nrs.) van 540,00 tot 629,00. Alleen op bestelling,
Reply
#15
Quote:<blockquote>Start procedure die ik aanhoud is, kraan open beide carbs vlotteren tot benzine overloopt, luchtfilter ZU, contact aan en dan trappen. Als hij na drie keer niet pakt dan geef ik en klein beetje gas bij en probeer het nog een paar keer.
Als hij dan niet aanslaat een klein duwtje in zijn twee en dan loopt hij altijd.

Ab waar heb je de cilinderkop gekocht en waar moet ik qua prijs ongeveer op rekenen (nieuw gebruikt helemaal heel ?).

Of de nokkenas recht is weet ik niet zover ben ik nog niet gekomen.
Ik ga toch eerst even naar de carburateurs kijken want daar moeten alle pakkingen van worden vervangen vanwege wat doorlekken.



Iets minder vlotteren en gas flink open bij 2e poging. Die kop zat er al op. Ik bedoel niet de nokkenas maar de nok vd contactpunten. Je ziet het met een afstellamp op het vliegwiel. Is je cylinderkop kapot dan? Hieronder de prijzen bij de Hobbyist volgens hun onderdelenlijst). Van de prijzen der onderdelen wordt je niet vrolijk.

Gr.Ab

Div. cilinderkop keuze uit:R26; R27; R 51/ 3-60/ 2 L+R; R69(S) L+R (div.nrs.) van 540,00 tot 629,00. Alleen op bestelling, </blockquote>Hij doet het nog wel maar er zijn aan de bovenkant een aantal koelribben afgebroken dat is geen fraai gezicht. En als ik het juiste nummer heb is het makkelijker als je toevallig cilinderkoppen tegenkomt. Voor mijn werk kom ik wel eens in Duitsland en bij de bedrijven (machinefabrieken) die ik bezoek praat ik regelmatig over motoren met gelijkgestemden die wel eens onderdelen aanbieden of voor me willen zoeken, vandaar.
Reply
#16
Hoi Rene,
Persoonlijk hou ik wel van als het leven er een beetje overheen is gegaan,maw ik ben de mijne weer mooi in orde aan het maken incl. lakken poedercoaten enz. Ik moet er niet aan denken dat hij in concourstaat zou worden.
Kun je niet bij een van je connecties laten lassen? Heb ik erg mooie voorbeelden van gezien en aanmerkelijk goedkoper dan nieuwe koppen.
Weet je, als je begint lijkt het wel of er geen einde aan het vervangen komt en dan tikt het behoorlijk aan.
Veel wijsheid en een leuk 2009.
Gr.
Ab
Reply
#17
Ab

Het lassen van aluminium is geen probleem dat kan ik wel maar de afgebroken delen zijn niet wmeer aanwezig.

Jij en alle andere hobbyisten ook veel motorplezier gewenst in het nieuwe jaar
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)