Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R60/2 onderdeelnummer cilinderkop
Weet iemand het onderdeelnummer van een (linker) cilinderkop van een R60/2 (1961). In de realoem kon ik het niet vinden. Met het juiste nummer zoekt het wat makkelijker.
B.v.d. René
Reply
Hallo Rene,

http://www.realoem.com/bmw/

Misschien heb je hier wat aan. Ik vond de nummers op deze site.
Gr.
Ab
Reply
Beste Ab

Zoals ik al vermelde kon ik het in de realoem niet vinden.
Misschien kijk ik erover heen. Het pad wat ik in het realoem heb doorlopen is

motorcycle / archive / R60-R69 / R60/2 / Europe / 12-1961 / Browse parts / ENGINE / CYLINDER HEAD /

En dan staat er in de lijst geen cilinderkop of nummer hiervan genoemd.

Mocht jij het nummer wel gevonden hebben geef het dan even door of laat even weten waar ik dan moet kijken.

B.v.d. René
Reply
Rene,

er bestaat een versie met een korte en met een lange 'draad' (gewoon of LK) met verschillende nummers. Kijk eens op de site van Mark Huggett in Zwitserland.
Daar is één en ander te vinden, maar ik weet niet of hij dezelfde nummering hanteert als BMW in de jaren 50/60.

Coen
Reply
Misschien dat je met deze site meer succes hebt:

http://www.maxbmwmotorcycles.com/fiche/fiche.asp

Jaap43
Reply
Beste Coen en j_vervloet.

Hartelijk dank voor jullie reaktie maxbmwmotorcycle gebruiktt dezelfde plaatjes als realoem.rg dus daar was niets te halen. Ik heb het bedrijf van Mark Hugget een mail gestuurd met de vraag om het betreffende nummer.

vr. gr. René

Reply
Quote:Beste Ab

motorcycle / archive / R60-R69 / R60/2 / Europe / 12-1961 / Browse parts / ENGINE / CYLINDER HEAD /

Mocht jij het nummer wel gevonden hebben geef het dan even door of laat even weten waar ik dan moet kijken.

B.v.d. René
Hallo Rene,
Inderdaad alleen onderdeelnrs. en vd kop zelf.
Ik heb even bij mijn R60/2 gegekeken want koppen zijn los. Ik heb een lange schacht kop nr. 25230481139 en een korte schacht waar helaas geen nr. op staat.

Gr.
Ab
Reply
Quote:<blockquote>Beste Ab

B.v.d. René
Hallo Rene,
Ik heb even bij mijn R60/2 gegekeken want koppen zijn los. Ik heb een lange schacht kop nr. 25230481139 en een korte schacht waar helaas geen nr. op staat.

Gr.
Ab</blockquote>Ab

Bedankt voor de moeite. De R60 is nieuw voor mij dus je moet me even uitleggen wat het verschil is tussen een lange en korte schacht kop (bougie ?).

Verder start de motor niet makkelijk volgens mij ligt dat aan de linker carburateur. Bij gas geven ploft hij aan die kant en het lijkt of alleen de rechter cilinder meedoet. Bij het verhogen van het toerental pakt het geheel naar mijn gevoel wel redelijk op. En stationair loopt hij op twee cilinders.

Ik ga de carburteurs inspecteren / schoonmaken te beginnen met links. En daarna synchroniseren.
Als je nog tips hebt voor me hou ik me aanbevolen.

Nogmaals bedankt René

Eventueel privé email adres via mijn site http://home.kpn.nl/boe05212/r90s/
Reply
Quote:<blockquote><blockquote>Beste Ab

B.v.d. René
Hallo Rene,

Gr.
Ab</blockquote>Ab

Bedankt voor de moeite. De R60 is nieuw voor mij dus je moet me even uitleggen wat het verschil is tussen een lange en korte schacht kop (bougie ?).

Verder start de motor niet makkelijk volgens mij ligt dat aan de linker carburateur. Bij gas geven ploft hij aan die kant en het lijkt of alleen de rechter cilinder meedoet. Bij het verhogen van het toerental pakt het geheel naar mijn gevoel wel redelijk op. En stationair loopt hij op twee cilinders.

Ik ga de carburteurs inspecteren / schoonmaken te beginnen met links. En daarna synchroniseren.
Als je nog tips hebt voor me hou ik me aanbevolen.

Nogmaals bedankt René

Eventueel privé email adres via mijn site http://home.kpn.nl/boe05212/r90s/ </blockquote>Ik heb de mijne al 35 jaar en was vlak voor aanschaf gereviseerd en 1 kop (lange schacht) vernieuwd ivm gebroken klep. De langeschachtkoppen zijn degelijker(sterker) en van later bouwjaar. De belangrijkste maten zijn hetzelfde dus geen verschil in lopen. De mijne start altijd rommelig maar gaat daarna mooi lopen dus dat is hetzelfde en niet zorgelijk. `T was allemaal nog niet zo precies in die dagen.
Als hij op 1 cyl. start rustig op de volgende wachten.

Wat je goed moet bekijken is de zijdelingse klepspeling. Dat kun je doen met klepveer en al. FF met duimen en wijsvingers. Bij teveel ruimte kunnen kleppen breken en begin je zachtjes te huilen want je hebt dan een hoop ellende. Ik zou ook compressiemeten, het zou ook een verbrande klep kunnen zijn. 2 keer trappen en dan ong. 8 bar is goed.Gas wel vol open draaien. Carburateurs zullen wel meevallen omdat hij goed stationair loopt. Die sproeiers raken nog wel eens verstopt door gumvorming. Als je schoonmaakt erg voorzichtig demonteren/monteren. Draad vd carb. is erg teer (vooral alluminium boutje voor stationair.
Ik zou eerst kleppen bekijken. inlaat 0.15 uitlaat 0.20 (koud) merkteken F op vliegwiel is afstelstand. Dan compressie meten. Ook in eerste instantie gelijke speling op buitenkabels stellen.

Ik heb mijn koppen laten reviseren bij Hobbyist en gelijk loodvrije zetels in laten persen.
Hadden ook teveel zijdelingse speling.
Vraag gerust als je iets niet weet.
Succes,
Gr.Ab
Reply
Ab

Bedankt

Ik kan weer even verder. De koppen zijn al "lood vrij" gemaakt.

Ik zal de klepspeling controleren en met de carburateurs voorzichtig omgaan.

De gaskabels dienen inderdaad ook afgesteld worden omdat ik nieuwe heb gemonteerd i.v.m. met montage hoog stuur.

René
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)