Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
kabelboom probleem R80RT(tic), hulp gevraagd
Reactie van bezoeker 'Rene', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo bmw liefhebbers,
Wie is er goed op de hoogte van elektriciteit /kabelboom(en) van een R80 RT ??
Het is een ex-politie, serie nummer 62 12 127,1983.
Officieel een R80 tic, (tic = politie , is mij verteld).
Ik had er nieuwe zuigerveertje opgezet en de koppen laten reviseren, toen ik hem wilde starten, Fikte de kabel boom af (grootste gedeelte bij het start relais).
Al weken ben ik bezig maar hij loopt nog steeds niet, al een boel kabels vervangen/start schakelaar vervangen maar zonder resultaat. hij doet gewoon helemaal niks meer.
Geen lampje die brand,geen klikje van een relais, helemaal niets.
Er is in het verleden een boel aan geknoeit zag ik,stekkers eraf, een hoop tape erom heen enz...
Mijn vraag: zit er verschil in de kabel boom van een politie of burger uitvoering?
Weet iemand dat?
ik ga er een nieuwe kabelboom inzetten. kan ik gewoon de R80 RT-kabelboom pakken?
wie kan mij helpen?

groetjes Rene
Reply
Reactie van bezoeker 'Hans', geïmporteerd van het oude forum:

Ik ben in het verleden ook tegen dit soort problemen aan gelopen. Gelukkig geen fik in mijn ex politie /7, maar er was wel geknoeid met de bedrading. Wat de nodige storing gaf. Op een gegeven ogenblik was ik het zat, heb alles kompleet gestript, en nieuwe -originele standaard-bedrading aangelegd. Nooit meer problemen gehad, sindsdien. Ik denk dus dat je die TIC gewoon kunt terugbouwen naar een standaard R80. Kost wat, maar dan ben je ècht van het gezeur af.
Reply
vraag Egbert hij is handig met elektra en staat open om anderen de helpende hand te bieden (is mijn ervaring).
Hoewel hij heeft nu zelf malleur aan zijn R 80 (volgens mij ook een TIC.
mail mij voor zijn email als hij zelf niet reageert.
zie daarvoor rokende r75/5 daar staat mijn e-mail adres in
Reply
Ik heb ook een R80 tic maar is destijds door de vorige eigenaar gewoon nieuw bij de dealer gekocht.
Kenteken staat r80/7.
Dus geen motor die door de overheid is is gebruikt
Hij heeft alleen af fabriek een rt van laten maken, er waren toen alleen r100rt te koop.
Hij kon alleen kiezen uit de kleur wit en heeft hem toen red smoke laten overspuiten.
Denk dus dat de kabelbomen niet verschillen.
Handboek wat erbij zat was voor de r100rt.
Heb me laten vertellen dat tic inhoud dat het niet een standaard uitvoering is
Pieter F
Reply
Reactie van bezoeker 'René', geïmporteerd van het oude forum:

Bese Voormast

TIC houdt in dat hij speciaal voor de overheid is gemaakt. Jouw R80RT dus ook (vandaar de kleur wit) Het komt natuurlijk voor dat er wel eens een order gecanceled wordt. Die motoren worden dan via de dealers toch verkocht Op zich niets mis mee natuurlijk
Reply
Ben even aan het zoeken geweest, want zover ik van de vorige eigenaar heb begrepen heeft hij de motor gewoon besteld bij de dealer en niet uit voorraad gekocht.
Er zitten ook een mist lamp en verstraler op in de kuip.
Maar ga van het voorjaar nog wel eens bij hem langs want ik wil nog wel wat dingen weten.
Vond ook de verklaring voor de type aanduiding tic.
http://www.theaa.com/motoring_advice/aa-...w-r80.html

Pieter F
Reply
Rene,
ik vind het oprecht eervol dat Passant naar mij verwijst en ik ben ook best bereid om je te helpen. Evengoed kan ik op het eerste gezicht alleen maar aansluiten bij een eerder gegeven antwoord: rip alle verbrande kabelboom eraf, koop nieuwe en sluit het aan. Kost een paar centen en bij jouw probleem is een kleine lokale oplossing niet waarschijnlijk haalbaar. Kijk goed welke stukken kabelboom nog gaaf zijn, meet het eventueel door op kortsluiting en op verbinding en vervang alles wat twijfelachtig of slecht is. Als je nog enig idee hebt over het ontstaan van de brand dan kan daar wellicht nog wat extra denken op worden uitgeoefend.
Succes en je bent welkom op boesrijk2home.nl
Groeten,
Egbert
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)