Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Michelin, metzeler of toch bridgetone ?
Ik heb vorig jaar bridstone bt laten monteren over de rijeigenschappen heb ik geen vergelijkings materiaal
De voorband is echter na ca 4000Km een ei geworden!
Laats nog laten demonteren en op nieuw laten monteren balanceren etc. echter de bult blijft.
het wiel is goed de band in balans echter bij 60 Km hobbelt de motor (resonantie) als dit de kwalitijd is van bridstone dan de volgende keer maar iets anders
Reply
Reactie van bezoeker 'kibbelveen', geïmporteerd van het oude forum:

Ik zou voor de bridgestone gaan! Veel grip, prima bochtenwerk, bij nat en drooeg en nog een beetje een klassieke look.
Reply
Zo, zo kibbelveen,
je oordeel is matig onderbouwd. Wat is je vergelijkingsmateriaal? Hoeveel jaar rij je al? Zomer en winter? Een mooie klassieke look is is het aller belangrijkste.
Reyer Blankevoort R80 1985 met s-kuipje (sinds 1992 15.000km per jaar zomer en winter)
Reply
Reactie van bezoeker 'jasper', geïmporteerd van het oude forum:

janrep/reyer = enorme zeikert!

laat diegene in zijn/haar waarde die zijn reactie geeft op het onderwerp, zeikert!
Reply
Quote:Ik heb sinds jaren de Macadams voor en achter. Doordat 2 maal achtereenvolgens geen Macadams beschikbaar waren heb ik met Bridgestone gereden (alleen voor) en de 2e keer met Metzeler lasertec (voor en achter) Deze zijn nog niet versleten maar ik ga zeker weer terug naar Macadam.
Ik vind de bridgestone niet consistent sturen in bochten. De stuureigenschappen vond ik sterker beinvloed worden door verandering in bandenspanning dan de Macadam.
De Lasertec moeten volgens voorschrift harder opgepomt worden dan de Macadams en dat gaat tegen mijn gevoel in. Maar erger vind ik dat ook deze banden gevoelig zijn voor afwijkende bandenspanning. Net zoals bij de bridgestone onstaat er overstuur bij lage snelheid en dat bevalt me niet. Ook vind ik de lasertecs gevoelig voor lengte richels.
Ik rij al een paar jaar minder prettig dan met de Macadams. Deze zijn het meest ongevoelig voor bandenspanning en lengte richels. Heel voorspelbaar. Ze gaan is minder lang mee maar dat is voor mij geen probleem.
Groeten,
Reyer Blankevoort R80 1985 met s-kuipje
Hallo allemaal,alvast prettige dagen gewenst,vanuit Fryslân.
Rij ook al een tijdje Macadams,voor en achter.Voorheen Voor Avon en Metz. achter.Ben met de Mac`s tevreden maar ze zijn wel gevoelig voor de lengte richels vooral als je bandenspanning te min is ,dus meer druk erop.Dat houdt volgens mij in hardere banden spanning =minder slijtage a.d.rubbers. Verder plakken ze best op de weg.
Verder is dit puur persoonlijk, ieder heeft zo zijn voorkeuren en ook hier is al meer dan genoeg over geschreven op dit forum.
Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaagrtn.
Rob G.
Reply
@ Jasper
dank voor je waardevolle bijdrage.
Reply
Reactie van bezoeker 'kibbelveen', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Zo, zo kibbelveen,
je oordeel is matig onderbouwd. Wat is je vergelijkingsmateriaal? Hoeveel jaar rij je al? Zomer en winter? Een mooie klassieke look is is het aller belangrijkste.
Reyer Blankevoort R80 1985 met s-kuipje (sinds 1992 15.000km per jaar zomer en winter)
Ik rij slechts 20 jaar, ik geef toe dat ik nog maar net kom kijken. Ook slechts 20 duizend kilometer per jaar, dat stelt natuurlijk niets voor. Winter en zomer? Ik ken het verschil niet want heb geen autorijbewijs. Vergelijkingsmateriaal: michelin, continental, avon en pirelli. Mijn oordeel is inderdaad erg matig onderbouwd, maar wel gemeend!
Reply
Hendrie,

Ik heb het zelfde gehad met BT 45 voorband, deze is na 2500 km voor garantie vervangen.Dit komt wel eens meer voor. Neem kontakt op met je bandenboer.

Groeten,

Peter Smans
Reply
Reactie van bezoeker 'arent', geïmporteerd van het oude forum:

Metzeler Lasertec vind ik (op een K75) zeer neutraal en betrouwbaar aanvoelen in de regen. De voorband geeft ook veel wegdekgevoel. Je voelt bijna de steentjes in het asvalt. De Bridgestone BT45 heeft dat naar mijn gevoel minder maar voelt weer vaster en zeker bij schuin bochtenwerk. Kwestie van smaak wat je kiest. Ik vind een band met middengroef, zoals Metzeler en Michelin een beetje snel wegslijten over het midden. Liever wat rubber op het middenspoor van de band. Bridgestone is bij deze bandenmaat wel de enige met een twee soorten compound.
Reply
ik neig toch meer naar de michelins momenteel, mede door de eerder genoemde ervaringen. het duurt gelukkig nog even voordat er weer gereden gaat worden dus ik heb nog wat bedenk tijd Smile

in ieder geval bedankt voor de ervaringen!
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)