Reactie van bezoeker 'Marcel', geïmporteerd van het oude forum:
Bridgestone plakt goed ook bij nat weer op een r100RT. Slijtage is wat meer dan michelin. Laatste achterband 15000 mee gereden. Prijs kwaliteit prima
Reactie van bezoeker 'erwin', geïmporteerd van het oude forum:
de bridgestone bt 45 = ook lekker comfortabel
kreeg wel bij een k75 rt een soort zaagtand slijtage de band = meestal goed op spaning gezet slijt harder links van het midden als in de midden
voornamelijk veel binnewegen gereden ook in de regen goed genoeg
gaat wel niet zolang mee als de Michelin en Metzeler
Reactie van bezoeker 'marc', geïmporteerd van het oude forum:
mijn keuze is de macadam,rij hier altijd mee voor en achter.km voor22.ookm,achter27.00km.
fijne band ook qua prijs en rijgedrag
groet marc
Reactie van bezoeker 'marc', geïmporteerd van het oude forum:
moet zijn 22000km en 27.000km
groet marc
Reactie van bezoeker 'hans', geïmporteerd van het oude forum:
Mart, ik dacht al, zit er een achteruit op?
Ik heb nog nooit andere banden gekocht, maar had begrepen dat het merk en type aardig verschil kan opleveren met stuurgedrag van een 100rt.
Wie kan daar wat over zeggen?
Ik rij al jaren met Bridgestone BT 45 set voor en achter, zomer en winter een zeer betrouwbare banden keus.
Achterband 400-18 14000 km
Voorband 325-19 20000 km
BMW R 80 RT 1983 km 175000
ik proef een beetje uit reacties dat metzeler minder populair is ( al vind ik ze erg mooi staan maar dat terzijde ). blijven dus de macadams en de bt 45 over...
nog meer ervaringen ?
groeten Wouter
Ik heb sinds jaren de Macadams voor en achter. Doordat 2 maal achtereenvolgens geen Macadams beschikbaar waren heb ik met Bridgestone gereden (alleen voor) en de 2e keer met Metzeler lasertec (voor en achter) Deze zijn nog niet versleten maar ik ga zeker weer terug naar Macadam.
Ik vind de bridgestone niet consistent sturen in bochten. De stuureigenschappen vond ik sterker beinvloed worden door verandering in bandenspanning dan de Macadam.
De Lasertec moeten volgens voorschrift harder opgepomt worden dan de Macadams en dat gaat tegen mijn gevoel in. Maar erger vind ik dat ook deze banden gevoelig zijn voor afwijkende bandenspanning. Net zoals bij de bridgestone onstaat er overstuur bij lage snelheid en dat bevalt me niet. Ook vind ik de lasertecs gevoelig voor lengte richels.
Ik rij al een paar jaar minder prettig dan met de Macadams. Deze zijn het meest ongevoelig voor bandenspanning en lengte richels. Heel voorspelbaar. Ze gaan is minder lang mee maar dat is voor mij geen probleem.
Groeten,
Reyer Blankevoort R80 1985 met s-kuipje