Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R 80 Rt start probleem
mijn R80 rt uit 95 met 107tKm heeft het volgende vervelende start problemen:
1e As ik start met koude motor zet ik de choke open maar ik moet altijd iets gas geven.
mogelijke oplossing probleem 1? As ik de mengsel schroef iets verder uit draai zodat de motor langzamer gaat lopen en dan de gas stationair schroef weer iets open draai ik de motor zou moeten kunnen starten zonder gas te geven
2e Na een lange rit en ca 2a 3 uur stil staan slaat hij heel moelijk aan.
de carbs zijn geheel nagezien (sproeiers 135 naald stand 4 ) electronic onsteking en bobine zijn vv (de bobine vervanging heeft goed geholpen)
De compressie is bij beide cilinders ca 8 Bar gebruik olie ca 0,3L in 1000 Km
Reply
Kijk hier http://www.hobbyist.nl/forum/?action=viewtopic&id=5039 eens, staan veel antwoorden op je vraag.

Pieter
Reply
Reactie van bezoeker 'henry', geïmporteerd van het oude forum:

bij koude motor op de choke is het normaal dat je een streepje gas moet geven.
stationair regel je af met de mengselschroeven op hoogste toerental en dan stel je het toerental bij met de aanslag schroeven.
als je de motor na een paar uur start hoe doe je dat dan?zonder choke/choke half of vol? hangt uiteraard ook af aan de buitentemperatuur of je de choke moet gebruiken.

henry
Reply
als hij een paar uur stil staat probeer ik eerst te starten zonder choke daarna steeds met iets meer choke

voor dat ik de bobine had vervangen kon ik echt de accu bijna leegstarten.

nu gaat het wel beter hij slaat vlugger aan maar regelmatig toch nog problemen zei het in mindere mate
Reply
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

misschien bougiekabels slecht? vooral de originele bmw kabels voor elektronische ontsteking zijn erg gevoelig.
Reply
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Mijn RT heeft al jaren dit 'probleem' ik kan er mee leven, inderdaad een halfwarme boxer opstarten is niet altijd makkelijk.
gr marcel
Reply
Ik heb erg veel gehad aan de handleidingen waarna verwezen is
dank daar voor
koude start een paar mm gas en inderdaad dat gaat nu goet

half warme start tot nu toe ook goed met een kwart choke

helemaal toppie

nogmaals bedankt voor de reakties
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)