Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ate klauw
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

Ate remmen voorwiel R100RT houden druk even aan na remhandel loslaten. Duidt dit op vernauwde remleidingen, waardoor de olie niet snel terug kan stromen? Zuiger in klauwen lijkt me niet de oorzaak, want dan zouden ze continu blijven hangen.
Reply
Reactie van bezoeker 'peter', geïmporteerd van het oude forum:

Ha Tom, als de remslangen nog de orig. zijn, kan je hier idd de oorzaak in gevonden hebben. mijn r80-7 onlangs van rvs omvlochten remslang voorzien en wiel loopt ineens beter vrij, zonder iets aan de klauw gedaan te hebben!

Hoe bevalt hij verder ?

Grt, Peter v Oossanen
Reply
Quote:Ate remmen voorwiel R100RT houden druk even aan na remhandel loslaten. Duidt dit op vernauwde remleidingen, waardoor de olie niet snel terug kan stromen? Zuiger in klauwen lijkt me niet de oorzaak, want dan zouden ze continu blijven hangen.
Hoi Tom, toch een R100RT erbij of is die mooie rode R80RT ingeruild? Mooier kan bijna niet. Wist niet dat je een 'zwaardere' boxer zocht. Wat zie jij als voordelen t.ov. de '80'?
Reply
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Bert,
Ik ben nogal wispelturig wat motoren aangaat, maar blijf wel bij BMW. Had dus een Liberator en de 80RT. Liberator was aan revisie toe en had daar zelf het geld niet voor. Toch goed kunnen verkopen. 80RT hele fijne motor, maar vond hem nogal hoogtoerig en wat te modern. Die verkocht en daarna een Guzzi T3 als een compromis: erg leuke klassieker en betrouwbaar want geheel gereviseerd. Staat nu in de woonkamer te overwinteren.
Maar BMW bleef ook trekken. Vervolgens liep ik hier in Dordt tegen een R80 aan die ik voor niet al te veel kon kopen. Heb die rijklaar gemaakt (distributie, balhoofd, voorvork, mono schokdemper) en nu heb ik die geruild voor een R100RT uit '79. Met het risico weer voor bejaarde te worden uitgemaakt: ik geniet als ik naar die motor kijk en er op rij. Eerste klus worden de remmen dus. Ik verwacht deze te houden; er is genoeg aan te hobbyen gelukkig. Ik zoek het niet zo zeer in flitsende rijeigenschappen; gaat mij meer om het karakter van een motor.
En nu stop ik met sentimenteel geleuter; voortaan alleen technische vragen en geen vlaaien meer gooien.

Reply
Reactie van bezoeker 'Louis van Rjn', geïmporteerd van het oude forum:

Hi R riders,

Het ging om het blijven hangen van de rem.
Uit de VW T2 (=busje) tijd (het ronde lieve modelletje) weet ik dat verstopte remleidingen de oorzaak van slepende remmen kunnen zijn. De rempomp kan de olie wel door de leiding heen krijgen, maar de terugloop gaat uiterst moeizaam. De blokken blijven dus slepen en dat levert op z'n minst een warme rem op.
De volgende vraag is hoe je dat zo snel even controleert....

Groetjes,

Louis (R100RS,79)

Reply
Reactie van bezoeker 'Peter v Oossanen', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,

Wat mij ooit opviel bij een hoog bejaarde kadett(27 jaar), was dat het ontluchten opzich vrij zwaar ging (veel pedaal kracht nodig ondanks nippel geopend) daarbij bleken dus ook de slangen een soort van dicht gegomt (binnenste rubber deel lijkt door de jaren heen op te zwellen) Maar sowieso is na vele jaren het vervangen van de remslangen een aan te raden klus. En icm rvs omvlochten slangen geeft dit weer een stukje remkracht verbetering (direkter)

Grt, Peter v Oossanen
Reply
Reactie van bezoeker 'roelof', geïmporteerd van het oude forum:

Heb ik ook gehad met 75/6 met zijspan orign. leidingen dicht geslibt nu stalen remleiding probleem over.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)