Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Echte motor
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

Voorkeur voor een bepaald type motor is natuurlijk subjectief. Ik heb een BMW R80 en een Guzzi T3. Dat vind ik echte motoren. Nou heb ik pas gekeken naar een Guzzi V7 Classic (nieuwe motor dus) en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben. Spaakwielen, stereo vering achter, dwarse twin met luchtkoeling, stoterstangen, conventionele voorvork, en de looks ... geweldig! Wel injectie en een hele goeie, geen BMW KFR of On/off gevoel. Nu mijn punt: waarom maakt BMW dit soort motoren niet meer? Alles wat ze nu maken lijkt weggelopen uit een science fiction film. Guzzi maakt ook de Stelvio als concurrent voor BMW succesnummer R1200GS, misschien ook eens in omgekeerde richting denken. Ergens moeten ze toch nog de tekeningen van type 247 hebben liggen.

Reply
Reactie van bezoeker 'Bert', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Voorkeur voor een bepaald type motor is natuurlijk subjectief. Ik heb een BMW R80 en een Guzzi T3. Dat vind ik echte motoren. Nou heb ik pas gekeken naar een Guzzi V7 Classic (nieuwe motor dus) en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben. Spaakwielen, stereo vering achter, dwarse twin met luchtkoeling, stoterstangen, conventionele voorvork, en de looks ... geweldig! Wel injectie en een hele goeie, geen BMW KFR of On/off gevoel. Nu mijn punt: waarom maakt BMW dit soort motoren niet meer? Alles wat ze nu maken lijkt weggelopen uit een science fiction film. Guzzi maakt ook de Stelvio als concurrent voor BMW succesnummer R1200GS, misschien ook eens in omgekeerde richting denken. Ergens moeten ze toch nog de tekeningen van type 247 hebben liggen.
Hallo Tom,

Ik heb nu een BMW R1150RT maar ik begrijp de stelling. Ook ik kijk graag terug naar de oude tijd de R27 R50 R69S enz. of zou het met leeftijd te maken hebben.
Nog even voor de niet kenners de genoemde Guzzi.

Bert

[img]/import/photos/p30625s.jpg[/img]
Reply
Een gevoelig punt:
http://airhead.hyves.nl/fotos/327822300/0/lP9F/ staan foto's wel ff doorbladeren van mijn proefrit op een Guzzi Stelvio.
Maar ik herinner me ook dat eind jaren 70 en begin jaren 80 BMW als onveranderlijk en ouderwets werd omschreven in de motorbladen.
Daarna kwamen millieu eisen en volgens mij is dat een van de redenen dat de " 247" typen nu niet meer gemaakt worden. Ook ik hoef geen PK monster en ben niet zo trendgevoelig maar koester de techniek van weleer. Of is dat ook een trend?
Reply
Reactie van bezoeker 'hans', geïmporteerd van het oude forum:

Ach,het allerleukste is nog wel dat we veel aan de Japanners te danken hebben. Met name begin jaren 60 van de vorige eeuw toen het met europese motoren slecht gesteld was. Wat was er over? BMW,Guzzi en stuiptrekkende Triumphs. En als gevolg van die Japanse productie is ook de europese motorproductie uiteindelijk weer uit het slop gekomen en is er voor elk wat wils. En dat vind ik nog wel het allerleukste van al die merken/modellen,
Zelfs Triumph heeft uiteindelijk wel een goede bonneville gemaakt.

Mijn persoonlijke voorkeur betreft geen Guzzi. Mooi retromodel maar 't blijft een boemboem tractor.
Reply
Reactie van bezoeker 'Piet', geïmporteerd van het oude forum:

Als we kunnen "kiezen" uit "oude" modellen, dan voor mij graag een nieuwe K75RT.

Grtz Piet
Reply
Reactie van bezoeker 'hans', geïmporteerd van het oude forum:

Ja, en mij een R80. De R65 en R100 zijn te "driftig". Te korte slag/boring.

H
Reply
Als ik mag kiezen tussen de "oude" modellen dan zou ik gaan voor die Ducati1000S Caferacer.
Mooie fiets met een heerlijk blok en een ouderwets uiterlijk.

En het staat wel mooi in de garage naast die andere Caferacer:-)
Reply
Reactie van bezoeker 'Piet', geïmporteerd van het oude forum:

Mwa, heb vroeger een Guzzi V7 Special bereden daar waren toch wel schoonheids foutjes aan. De uitlaatwartels waarvan het schroefdraad rond de uitlaatdiameter gedraaid was, trilden bij snel rijden steeds los. Op grote reizen zeer vervelend.
Ouderwetse Stoterstangen waardoor de motor weinig toeren kon maken, hebben de guzzi altijd gekenmerkt. Ze noemden de Guzzi vroeger ook wel gekscherend de Rols Royce onder de motorfietsen, maaaaar of dat echt waar was?
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)