Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
verweerd blok, kleppendeksels etc.
Wat is een goede manier om het blok, kleppendeksels etc weer mooi glimmend te krijgen? Ziet er nu allemaal een beetje verweerd uit.
Reply
Ik heb heel mijn blok helemaal met een zachte schuurpad gedaan.
Met staalwol of een andere zacht/flexibele schuurmanier kan ook.
Kom je ook mooi langs alle hoeken en rondingen.
Daarna ff beetje WD40 erop spuiten, en tis weer als nieuw.

Klepdeksels en frontdeksel hetzelfde en daarna weer zwart gespoten maar heb ze van de week gepolijst, ga ze wegbrengen om te verchromen of hoogglans polijsten, vind ik een mooier contrast.
Reply
Reactie van bezoeker 'hansl', geïmporteerd van het oude forum:

Dat verweerde heet 'patina' en hoort bij een oud, gebruikt voertuig. Denk dat je een heel groot deel van de originaliteit en charme onherroepelijk wegneemt als je met staalwol, of parelstralen aan de gang gaat. Mijn 'stokoude' /7 van 77 had, toen ik hem kocht, vermoedelijk altijd onbedekt buiten gestaan, in weer en wind. Het ding zag er niet uit. Roestplekken op frame e.d. heb ik uiteraard behandeld, maar bloemen op het aluminium zijn vanzelf verdwenen. WD40 is ook hiervoor een wondermiddel.
Reply
Of je die mooie grijze aanslag erbij vindt horen is natuurlijk persoonlijk. Ik vind het zelf minder fraai en heb het opgelost bij mijn R75 met kunststof borstels op de boormachine. Je kunt ze kopen bij Praxis en kosten een euro of 7 per stuk. Ik heb een rode (grof) en een blauwe gebruikt (fijn). Voor het resultaat kijk maar es op www.cafeboxer.come2me.nl . Ik ben er zelf erg tevreden over. Je krijgt geen krassen en het aluminium komt weer mooi naar voren, zonder dat je een gepolijst spiegelend oppervlak krijgt. Succes!
Reply
Quote:Dat verweerde heet 'patina' en hoort bij een oud, gebruikt voertuig. Denk dat je een heel groot deel van de originaliteit en charme onherroepelijk wegneemt als je met staalwol, of parelstralen aan de gang gaat. Mijn 'stokoude' /7 van 77 had, toen ik hem kocht, vermoedelijk altijd onbedekt buiten gestaan, in weer en wind. Het ding zag er niet uit. Roestplekken op frame e.d. heb ik uiteraard behandeld, maar bloemen op het aluminium zijn vanzelf verdwenen. WD40 is ook hiervoor een wondermiddel.
Het is heel persoonlijk wat iemand mooi vind en als je zegt dat het bij een oude motorfiets hoort ben ik niet met je eens.

Ik vind het juist erg mooi dat mijn motor en beter uitziet als een nieuwe, terwijl hij meer dan 25j oud is.

Reply
Reactie van bezoeker 'Pieter', geïmporteerd van het oude forum:

Wat je mooi vind is inderdaad persoonlijk. maar wat mooi is niet, en wat lelijk is ook niet, en ik moet Hans gelijk geven, schoon alu is netjes, chrome past een stoere bmw klassieker niet. Chrome ballen hang je in een kerstboom, of versier je ee Harley mee.......

Groet, Pieter
Reply
Quote:Wat je mooi vind is inderdaad persoonlijk. maar wat mooi is niet, en wat lelijk is ook niet, en ik moet Hans gelijk geven, schoon alu is netjes, chrome past een stoere bmw klassieker niet. Chrome ballen hang je in een kerstboom, of versier je ee Harley mee.......

Groet, Pieter
Ik vind juist wel dat chroom op een klassieker hoort, als heel het blok chroom is vind ik ook niet mooi maar een beetje chroom hoort er gewoon op.

Er zitten ook zat gepolijste delen op een BMW, als je die verchroomd zie je het nieteens maar blijft wel veel langer mooi.

Maar gelukkig blijft dit persoonlijk, ik kijk liever naar een mooie glimmende fiets dan een verweerde.
Reply
Achter iedere fiets zit vaak een verhaal
Ik vind het verhaal er achter veel interesanter dan de eerste oogopslag.
Zo zie je maar weer.
Reply
Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum:

Mijn blok en bak en bochten zijn zwart,matzwart dus, heeft een betekenis, moet er somber uit zien.
Waarom?
Daarom.

Reply
Reactie van bezoeker 'Pieter', geïmporteerd van het oude forum:

Rudy, dat klinkt goed, beter dan glimglim Chroom.

Grt, Pieter
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 2 Guest(s)