Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
startproblemen K100 '86
Reactie van bezoeker 'Jan', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb de afgelopen periode veel gereden met mijn K100 '86 .Ik weet dus zeker dat de accu altijd flink vol zit.

Maar als de motor een aantal dagen ongebruikt heeft gestaan (in droge garage) dan wil het blok maar heel moeilijk aanslaan...

De startmoter draait dan fanatiek rond, choke staat uit(maximaal maar niet doorgedrukt) en ik start zonder gas te geven. Helemaal NIKS. Niet aanslaan...

Als dan de accu bijna leeg is heb ik meestal wel geluk en slaat de moter net aan. voorzichtig gas bijgeven en hij loopt...

Dan heb ik verder de hele dag geen last meer.

Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?
Reply
Reactie van bezoeker 'walter', geïmporteerd van het oude forum:

Zomaar een ideetje, bij mijn K75 verzamelt zich wel eens water in de tank en dan heb ik soortgelijke problemen. Ik vis nu de pomp bij elke grote beurt even uit de tank en hevel eventueel water en rotzooi met een slangetje uit het diepste punt van de tank. Bij mij is het probleem sindsdien verholpen.
Reply
Reactie van bezoeker 'Sam', geïmporteerd van het oude forum:

Indien water het probleem geeft, heb ik gelezen dat toevoegen van alcohol het water oplost in de brandstof en zodoende ook verdwijnt - welke verhouding zou ik niet weten. Suc-6 Sam
Reply
Reactie van bezoeker 'Arnold', geïmporteerd van het oude forum:

je zou de choke juist wel door moeten drukken, het is eigenlijk geen choke maar een soort handgas.

groeten Arnold
Reply
Reactie van bezoeker 'jan', geïmporteerd van het oude forum:

Dan zou het dus puur een bedieningsprobleem zijn, mijn eigen fout dus.(ik heb er geen instuctieboekje bij gekregen)
Ik ga dat doordrukken van die chokehandle maar eens proberen tijdens het koudstarten, kijken of dat de oplossing is.

Arnold, bedankt voor jou reactie!

Jan
Reply
Reactie van bezoeker '(onbekend)', geïmporteerd van het oude forum:

Blok slaat prima in een keer aan met doorgedrukte chokehandle...

Weer wat geleerd!

Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)