Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Onderhoud R1100rt
Reactie van bezoeker 'Van Acker Robert', geïmporteerd van het oude forum:

Ik wil zelf van mijn moto het onderhoud doen.Kan er iemand me de nodige techniche gegevens bezorgen of hoe kan ik er aan geraken (een soort van vraagbaak)
Reply
Reactie van bezoeker 'Danny', geïmporteerd van het oude forum:

te bestellen via de site van motoren & toerisme of af te halen in hun winkel ... in't nederlands of engels te koop...groeten Danny
Reply
Reactie van bezoeker 'willem rikken', geïmporteerd van het oude forum:

Aan de hand van het onderhoudsboek van Haynes kan ik veel (mechanisch) onderhoud zelf doen. Ik kan echter niets vinden over voorvorkolie verversen. Wie weet iets?
Reply
Reactie van bezoeker 'Chiel', geïmporteerd van het oude forum:

In de poten zit volgens mij geen olie,aleen geleidebussen.
De schokbreker zit in het midden van de telelever compleet met veer.
Reply
Reactie van bezoeker 'marcel d', geïmporteerd van het oude forum:

Pasgeleden zelf de voorvorkkeerringen gedaan. Zonder boekje. Het ging gemakkelijker dan ik dacht.
0,47 liter olie per vork.
Je kan r voor kiezen om de hele poot los te maken, dan kan je hem goed schoonmaken van binnen (dat heb ik dus gedaan), maar voor alleen het vullen kan je volgens mij ook volstaan met het benedengedeelte.
Als het wiel eruit is en de poot is los van het frame (denk aan alle kabeltjes en leidingen), kan je de vork van elkaar los maken door hem (voorzichtig) naar beneden te trekken (pas op de keerringen). Oude olie eruit, nieuwe erin en weer trug schuiven. Schroevies vastmaken, wieletje erin en rijden maar.

groetjes

Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)