Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Snelheid R100RT niet meer boven 35 km/uur; vocht???
#11
Reactie van bezoeker 'Herman', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:<blockquote>Een BMW uit 1992 heeft geen punten, en onderwater doen deze het ook niet!! Het lijkt gewoon een electrisch probleem!! Toerental die niet toe wil nemen, afslaan en de dagen lange regen. Niet langer zeuren, maar gewoon even nakijken. Controleer de vonk van de bougie's en je weet het probleem is. Goede vonk + benzine en zuurstof is lopen, zo heb ik het geleerd in mijn opleiding vroeger! Ik zit al 22 jaar in het vak, en ik weet heus wel waar ik over praat. De BMW R100RT heeft geen stuurapparaat, geen luchtmeter, geen inspuitventielen of benzinepomp, dus krijgt de motor benzine en er is een mooie vonk loopt het beestje ook!!
Herman je weet wel waar je over praat echter je vergeet keer op keer goed te lezen.
dat komt vaker voor bij mensen die al lang in een vak zitten en menen alleen een oplossing aan te kunnen drgaen.
Ik schrijf niet dat de contactpunten onder water stonden maar half onder water. En uit eigen ervaring weet ik dat de motor nog liep.Ik was immers zelf de berider op dat moment.
Dus wel weten waar je het over hebt maar GOED LEZEN.</blockquote>Daar gaat het toch immers om!! Ik kom met een oplossing voor een probleem waar om gevraagd wordt. Ik hou niet van lange eindeloze zeurverhalen, gewoon geen gelul maar d'r an met 't spul! Zoals we dat hier in Twente zeggen. Zeuren over condens in de vlotterkamer of tank is op dat moment niet aan de orde! De BMW heeft buiten gestaan en daardoor is het het zootje vochtig geworden.
Reply
#12
Reactie van bezoeker 'RIk', geïmporteerd van het oude forum:

Stand van zaken;

Vandaag een mooie dag om eens te kijken wat er nou aan de hand is.

De motor gestart en klinkt nog steeds als een baksteen in een cementmolen.
Ik merk nu wel dat de linker cilinder steenkoud blijft, dat is al een leuke hint. De linkerbougie is een beetje vochtig. Met een nieuwe bougie de vonk gecontroleerd, en die is er niet. De vonk van de rechterbougie doet het wel maar is nu niet echt een mooi spektakel te noemen. Dus ik heb de 2 bougiekabels maar eens doorgemeten;

linkerkabel (de koude cilinder): geen ohm meting dus kring onderbroken
rechterkabel : 4.8 kOhm (4800 ohm). Lijkt me een beetje veel weerstand, dit verklaart waarom de rechterbougie zo flauw vonkt.

Overigens vermoed ik dat de linker bougiekap kapot is ipv de kabel. In ieder geval zijn de kabels van BMW zelf dus is er een kans dat deze nog orgineel waren.

Vervangen dus.

VRAAG 1:

Ik wil de bougiekabels inclusief kap bij de sponsor bestellen. Heeft iemand nog een advies om dan ook maar gelijk andere zaken te vervangen (zadel en tank liggen nu immers toch op een schuurplank) ?

VRAAG 2:

Bij de rechtercarburateur aan de buitenkant zit _boven_ de vlotterbak goudbruine aanslag. De vlotterbak zelf is van binnen schoon. Waar komt die prut vandaan vraag ik me af?
Moet ik enkele pakkingen vervangen van de carburateur ( de vlotterbak is er nu afgeweest , moet je deze dan gelijk vervangen ?). Omdat ik nu toch ga bestellen, dan gelijk maar in 1 keer.

gr.
Rik





Reply
#13
Reactie van bezoeker 'peterr45', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi, 4800 ohm, dus rond de 5 k ohm, is prima, maar linkerzijde inderdaad niet in orde.

grt, peter
Reply
#14
Reactie van bezoeker 'Lion', geïmporteerd van het oude forum:

Dag Rik, Ik zou die vlotterdeksel pakkingen ook maar vervangen. Had bij mijn R100GS PD ook bruine aanslag boven de rechterdeksel en het rook naar benzine. Na vervanging was dit verdwenen. Suc6, Lion.
Reply
#15
Bij electronische ontsteking zal of de bougiekabel of de -kap een weerstand van 5 kOhm moeten hebben.

De bruine aanslag op mijn carburateur kwam door een lekkende aansluiting van de messing aansluitbus van de benzineslang op de carburateur. De bus was naar buiten komen zetten door corrosie.
Reply
#16
Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum:


Ik zal naast de bougiekabels ook een pakkingset voor de carbs EN nieuwe benzineslang erbij bestellen.

Oke, bedankt tot zover weer.
Reply
#17
Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum:

Ik dacht: ik zal ook maar eens de afloop melden.

Na het vervangen van de bougiekabels was het weer in orde.
Het lijkt ook wel of ie nu makkelijker start dan voorheen met die nieuwe bougiekabels.
Na afgelopen winter hoefde de startmotor maar 3 keer rond te gaan en toen liep ie al.

Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)