10-08-2008, 01:19 AM
Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum:
Recentelijk, na vele dagen regen, reed ik op mijn R100RT (1992) naar mijn werk. Na 4 a 5 minuten (ongeveer 2 kilometer) reageerde de motor nauwelijks meer op het gas. Het motorgeluid zelf nam ook niet meer in toeren toe (hoewel, slechts een klein beetje). Ik kon in de eerste en de tweede versnelling weer thuiskomen maar niet harder dan 30 km/uur. Ondertussen sloeg de motor bij stoplichten regelmatig af maar kon hem met gelukkig toch weer gestart krijgen.
Weer thuisgekomen draaide het blok nu hooguit 450 toeren stationair. Uit beide uitlaten kwam wel druk (redelijk synchroon), dit met de hand gevoeld.
Ik had al eerder het idee dat de bedrading gevoelig werd voor regenachtig weer (neiging om bij uitlopen cq stationair draaien af te slaan. Volgens mij lichtte het rode laadlampje dan wel eens op af en toe).
Ik heb de motor pas een jaar en ken de geschiedenis verder niet goed. Vorig jaar is in de garantieperiode wel nog de dynamo en spanningsregelaar vervangen.
Ik zelf wil nu in ieder geval beide bougie kabels vervangen en eventueel ook de bougiekappen. Ik denk dus aan vocht. Maar wellicht dat er tips zijn die mij op weg kunnen helpen het probleem aan te pakken.
Afgelopen zomer is de motor nog bij de Jong geweest in Alphen. Ik geloof dat zij wel naar de carb's hebben gekeken maar mogelijk dat ondertussen er toch vocht in heeft kunnen komen. Hoe kan je dat nu eigenlijk vaststellen?
Afijn , tips zijn meer dan welkom.
groeten,
Rik
Recentelijk, na vele dagen regen, reed ik op mijn R100RT (1992) naar mijn werk. Na 4 a 5 minuten (ongeveer 2 kilometer) reageerde de motor nauwelijks meer op het gas. Het motorgeluid zelf nam ook niet meer in toeren toe (hoewel, slechts een klein beetje). Ik kon in de eerste en de tweede versnelling weer thuiskomen maar niet harder dan 30 km/uur. Ondertussen sloeg de motor bij stoplichten regelmatig af maar kon hem met gelukkig toch weer gestart krijgen.
Weer thuisgekomen draaide het blok nu hooguit 450 toeren stationair. Uit beide uitlaten kwam wel druk (redelijk synchroon), dit met de hand gevoeld.
Ik had al eerder het idee dat de bedrading gevoelig werd voor regenachtig weer (neiging om bij uitlopen cq stationair draaien af te slaan. Volgens mij lichtte het rode laadlampje dan wel eens op af en toe).
Ik heb de motor pas een jaar en ken de geschiedenis verder niet goed. Vorig jaar is in de garantieperiode wel nog de dynamo en spanningsregelaar vervangen.
Ik zelf wil nu in ieder geval beide bougie kabels vervangen en eventueel ook de bougiekappen. Ik denk dus aan vocht. Maar wellicht dat er tips zijn die mij op weg kunnen helpen het probleem aan te pakken.
Afgelopen zomer is de motor nog bij de Jong geweest in Alphen. Ik geloof dat zij wel naar de carb's hebben gekeken maar mogelijk dat ondertussen er toch vocht in heeft kunnen komen. Hoe kan je dat nu eigenlijk vaststellen?
Afijn , tips zijn meer dan welkom.
groeten,
Rik