Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Olie uit Ontluchting cardanhuis
#21
Ah, beter wph dan ik heb want daar staat'ie niet eens in vermeld, zal dat aanhouden bij vastdraaien !
Reply
#22
Nitromax,

Als je de bus losmaakt wel het huis verwarmen, anders heb je kans dat het schroefdraad kapot gaat.

Richard
Reply
#23
Ja, had ik al begrepen, dank je !

Max
Reply
#24
Met het juiste gereedschap is het vervangen van die keerring een makkie, huis idd goed verwarmen en dan de passende dop ( met die 4 "kantelen" erop ) in de bus steken en los draaien, keerring uit de bus tikken en de nieuwe erin zetten.
Met die dop bus er weer in schroeven en klaar.

In de kopse kant van het tandwiel dat zichtbaar is zit een uitgefreesde sleuf en daar hoort een siliconen ring in ( dus als afdichting tussen spiebanen en de dikke ring die onder de moer zit ) !!
Die was dus bij mijn BMW helemaal vergaan, was niet eens meer te herkennen als ring en had net zo goed uitgecentrifugeerde sludge kunnen zijn !
Gelijk maar vervangen uiteraard, denk dat die de meest lekkage veroorzaakte.
Reply
#25
Nog ff piccie toegevoegd van die siliconen ring.

Hier gaat dus dikke ring op en dan de moer ( met Loctite )
Reply
#26
Het juiste gereedschap maakt het toch wel makkelijk. Cardanklok staat op speciale "klem" die ook weer speciaal gemaakt is om klok in bankschroef te zetten zodat'ie stevig staat en niet beschadigd ( gaat door asgat heen )

Totale bestelplaatje bij vervanging is dus:

- keerring
- 4 x koperen ring voor vul- en aftapbouten cardanklok en -tunnel
- siliconen ring
- papieren pakking tussen tunnel en klok
- olie
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)