Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Revisiesetje hoofdremcilinders..
Ik heb bij "De Hobbyist" 2 setjes gekocht om de hoofdremcilinders voor en achter te reviseren, zijn er nog dingen waar ik op moet letten?
En zit er een tekening bij waarop ik kan zien op welke manier al die rubbertjes en ringen moet zitten?

Gaat over een 100rt.
Reply
Patrick,
bij het demonteren goed kijken hoe een en ander zit. Eventueel foto's of schetsjes maken.
Succes,
Egbert
Reply
Hoi Patrick,

Als ik het me goed herinner, zit er in het setje 1 groot onderleg-ringetje dat niet moet worden gemonteerd, maar waarschijnlijk dient om te voorkomen dat het rubbertje van het setje in model blijft. Ik heb zelf een halve dag gezocht waar dit ringetje moest worden gemonteerd, voordat ik dit in de gaten had. Bij de montage moet je niet vergeten het kanaaltje waar de revisieset inschuift, even goed schoon te maken. Het nieuwe setje daarna met een beetje remvloeistof insmeren en voorzichtig monteren.

Succes, Hans.
Reply
Quote:Patrick,
bij het demonteren goed kijken hoe een en ander zit. Eventueel foto's of schetsjes maken.
Succes,
Egbert
Heb ik gedaan.
Maar ik weet niet zeker of het setje goed zat om te beginnen, en de rubbers waren helemaal kapot door roest en slijtage van de rest.
Dus het was slecht zichtbaar.
Reply
Quote:Hoi Patrick,

Als ik het me goed herinner, zit er in het setje 1 groot onderleg-ringetje dat niet moet worden gemonteerd, maar waarschijnlijk dient om te voorkomen dat het rubbertje van het setje in model blijft. Ik heb zelf een halve dag gezocht waar dit ringetje moest worden gemonteerd, voordat ik dit in de gaten had. Bij de montage moet je niet vergeten het kanaaltje waar de revisieset inschuift, even goed schoon te maken. Het nieuwe setje daarna met een beetje remvloeistof insmeren en voorzichtig monteren.

Succes, Hans.
Ok.
Alles is al schoongemaakt, en eerst met remvloeistof insmeren had ik al eerder gelezen.
Bedankt voor de info, ik ga het eens rustig proberen.
Reply
Hoi Patrick,

Hierbij nog een tekeningetje hoe het er uit moet zien.

Veel succes, Hans

[img]/import/photos/p29420s.jpg[/img]
Reply

Hierbij nog een tekeningetje hoe het er uit moet zien.

Veel succes, Hans
Mooie tekening, en bedankt.
Alleen is dit niet voor een remcilinder op het stuur?
Ik heb er 1 onder de tank.
En het systeem is verder heel simpel, ging mij erom hoe de rubberen ringen precies zitten, want het leek of er schuine kantjes aanzitten.
Reply
Hoi Patrick,

Inderdaad zitten er schuine randjes aan. Maar volgens mij kun je het revisie-setje er zo inschuiven, op dezelfde manier als het op het "staafje" zit. De tekening heb ik van de zgn BMW-ETK cd. Van welk jaar is je RT? Ben benieuwd of het al gelukt is!

Groet, Hans
Reply

Inderdaad zitten er schuine randjes aan. Maar volgens mij kun je het revisie-setje er zo inschuiven, op dezelfde manier als het op het "staafje" zit. De tekening heb ik van de zgn BMW-ETK cd. Van welk jaar is je RT? Ben benieuwd of het al gelukt is!

Groet, Hans
Hij is van '81.
En het is nog niet gelukt omdat ik het setje nog niet binnen heb.
Had verwacht dat het er gisteren zou zijn, maar dat zal nu dus wel dinsdag worden.
Reply

Groet, Hans
Wat is dat de zgn BMW-ETK cd.??
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)