Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ABS-1
Reactie van bezoeker 'Jos', geïmporteerd van het oude forum:

De controle lampjes van m,n ABS blijven knipperen onder het rijden (dit is erg storend vooral
Reply
Reactie van bezoeker 'Robert', geïmporteerd van het oude forum:

Waarschijnlijk moet de ABS-computer gereset worden.
Hoe dit gedaan moet worden staat op de volgende pagina's:

http://www.ibmwr.org/ktech/abs-reset.shtml

of

http://www.ibmwr.org/ktech/abs-reset2.shtml

succes,

Robert
Reply
Reactie van bezoeker 'marcel d', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb niet zoveel verstand van abs, maar ik had hetzelfde bij mijn r1100rt. Dit lag aan de accu. Bij niet voldoende spanning blijven beide lampjes knipperen (vooral bij koud weer). Het probleem was verholpen na een stukje rijden (spanning opbouwen). Opnieuw starten verhielp het probleem.
Sinds kort een nieuwe accu en het probleem is verleden tijd. Alleen bij extreme koude wil het nog wel eens gebeuren (afgelopen winter).

groetjes
Reply
Reactie van bezoeker '(onbekend)', geïmporteerd van het oude forum:

resetten kan even helpen maar helpt natuurlijk niet als er toch een echt probleem in het systeem zit.

De kans is er dus dat de fout-code/melding weer gewoon terugkomt.

De bedoeling is duidelijk: je moet de foutcode pas wissen als je het echte probleem hebt opgelost! Weet je welke fout er gemeldt wordt?

Meestal gaat er niet veel kapot maar is het vaak een kwestie van sensoren schoon maken en sensorringen schoonmaken. Soms een ontluchtingsprobleempje.
(dit is mijn auto-ervaring maar het systeem is vergelijkbaar)

Reply
Reactie van bezoeker 'Jos', geïmporteerd van het oude forum:

Het grote probleem is dat er helemaal geen fout in het ABS zit. Het is diverse keren uitgelezen ,ook bij een officiele dealer. Nergens is er een fout geconstateerd. Toch knipperen de controle lampjes en het ABS werkt ook gewoon.
Reply
Reactie van bezoeker 'Kees Emmen', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb ook een tijd lopen zoeken naar deze ABS problemen. Resetten en nog eens resetten. Controleer je achterlampje eens, dat was bij mij het probleem. suc6
Reply
Reactie van bezoeker 'Jos ', geïmporteerd van het oude forum:

Dat resetten heb ik ook al meerdere malen gedaan. Maar wat bedoel je met het achterlampje controleren?
Er is pas geleden een nieuw lampje geplaatst.
Reply
Reactie van bezoeker 'kees', geïmporteerd van het oude forum:

Wat ik bedoel is de lamp in het achterlicht. Als het gloeidraadje van het achtelicht stuk is krijg je dezelfde symptomen.. Dus even kijken of hij wel brand..
Reply
Reactie van bezoeker 'Raymon Nijland', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Het grote probleem is dat er helemaal geen fout in het ABS zit. Het is diverse keren uitgelezen ,ook bij een officiele dealer. Nergens is er een fout geconstateerd. Toch knipperen de controle lampjes en het ABS werkt ook gewoon.
Ik heb precies het zelfde probleem. Weet jij inmiddels waar het probleem zit? Mijn dealer heeft nog gezegd dat het misschien kan liggen aan een vervuilde startmotor. Als de startmotor moeilijk ronddraait zou de startspanning onder de 10.2 volt komen, waardoor de zelftest mislukt.

Al vast bedankt. Groet Raymon
Reply
Reactie van bezoeker 'wim wijlaars', geïmporteerd van het oude forum:

hallo allemaal ik ben vandaag met het zelfde probleem bij mokam geweest .de conclusie is dat de accu door een alarm installatie iets leeg wordt getrokken,daarbij komt de leeftijd en themperatuur wat betekend:vermogens verlies.dan,bij het starten checkt de "computer"of er voldoende spanning is , zo niet krijg je die misselijkmakende lampjes aan . bij latere modellen van ongeveer 2000 is de waarde door bmw verlaagt,iets wat we niet achteraf kunnen veranderen helaas helaas er blijven niet veel oplossingen over nl er mee leren leven (kan ik niet) ,elke dag de druppel lader (waanzin)maar:wat dachten jullie van een kleine bromscooter accu paralel aansluiten deze zijn zo groot als een pakje boter voor een beetje extra power het is zo maar een idee of een accu van een andere motor die ook past denk eens mee zou ik zeggen ps mijn achterlicht doet het prima
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)