Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Koop in nu een R1150RT ??? of een R1150RT twinspark???
Reactie van bezoeker 'John', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo BMW,ers.

Ik rij nu al weer een tijdje met een R1100RT naar alle teverdenheid, ik vind het een super fiets.
Maar de RT heeft er nu bijna 100.000 KM op zitten en ik dacht om hoge kosten te voorkomen hem in te ruilen voor een R1150RT.
Maar wie kan mij vertellen wat nu het grooste verschil is tussen de gewone en de twinspark??? buiten het fijd dat de twinspark pas in 2003 op de markt is gekomen.

Wie van jullie kan mij dit vertellen.
Reply
Je vraagstelling roept vragen bij mij op:

Maar als tie pas 100.000 heeft gelopen dan is ie net ingelopen toch?
En is de aanschaf van een andere fiets niet duurder dan onderhoud plegen dat noodzakelijk is voor deze km stand???
Succes met je uitzoekerij
Reply
Reactie van bezoeker 'Bert', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Hallo BMW,ers.

Ik rij nu al weer een tijdje met een R1100RT naar alle teverdenheid, ik vind het een super fiets.
Maar de RT heeft er nu bijna 100.000 KM op zitten en ik dacht om hoge kosten te voorkomen hem in te ruilen voor een R1150RT.
Maar wie kan mij vertellen wat nu het grooste verschil is tussen de gewone en de twinspark??? buiten het fijd dat de twinspark pas in 2003 op de markt is gekomen.

Wie van jullie kan mij dit vertellen.
Hallo John,

Ik ben nu 3 weken in het bezit van een twinspark, maar ben toch zeker een jaar aan het zoeken geweest om een hele mooie te vinden. Mijn uitgangspunt was een mooie R1150RT met weinig Kilometers en een redelijke prijs of dit een mono of twinspark was maakte mij niet uit. Beide zijn praktisch gelijk, met het rijden lijkt de mono op de R1100RT maar heeft wel 6 versnellingen wat prettig is en zuiniger in verbruik. De twinspark loopt gladder en soepeler vind ik.

[img]/import/photos/p29323s.jpg[/img]
Reply
Ik heb mijn R1100RT net ingeruild na 10 jaar en 150.000 km op de klok en heb nu een normale R1150RT. Inmiddels alweer 10.000 km er op gezet vanaf Maart.
Rijdt prima, accu was snel stuk, maar dat kan, dealer betaalde de helft van een nieuwe.
Van fahrruekelen totaal geen last, mijn dealer krijgt het er uit.
Kon de storing alleen maar merken door mijn klokje, dat steeds naar 00 uur ging bij het starten. Het ABS bleef het desondanks prima doen, dat was bij mijn 1100 wel anders, die ging iedere herfst steeds bij het starten in storing, klacht is nooit afdoende verholpen.
Deze ziet er nieuw uit maar is al (of pas) van 2002 met 52.000 km op de klok.
Hij rijdt ook zuiniger dan mijn vorige plus dat er een 6e versnelling op zit en integraal remmen, is nog steeds wennen bij het aantikken.
Deze is gei-importeerd uit der Heimat net over de grens, dat scheelde in prijs en ze worden daar goed onderhouden.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)