10-09-2008, 11:09 AM
Reactie van bezoeker 'Michiel', geïmporteerd van het oude forum:
Draaide jij toevallig vanochtend om 8 uur van de A1 de A9 op?
Problemen met politie striping op de motor
|
10-09-2008, 11:09 AM
10-09-2008, 11:25 AM
Reactie van bezoeker 'sierra', geïmporteerd van het oude forum:
nee ik heb niet meer gereden met mijn motor ik zie wel wat de agent de 15e beslist hoogwaarschijnlijk foto's maken en opsturen naar ministerie van verkeer en waterstaad en zij zullen wel zeggen of het kan of niet
10-09-2008, 01:08 PM
dan rijdt er nog iemand met exact dezelfde motor rond volgens mij.
10-09-2008, 02:30 PM
klopt er rijden er wel 11 vandaar vreemd dat ik nu van de weg gehaald word
10-09-2008, 11:15 PM
Sierra,
ik ga een nieuw draadje openen om support voor je te genereren. Er moet gewoon duidelijkheid komen; wat mag en wat mag niet. Groeten, Egbert
10-10-2008, 12:02 AM
Reactie van bezoeker 'Louis van rijn', geïmporteerd van het oude forum:
Hi R drivers, Het verheel klinkt bekend in de oren. Politie bluf. Het is bekend dat de dames en heren er op getraind worden om /óvertuigend / overtekomen. Dat moet ook wel want de Nederlander heeft z';n mondje wel bijzich. Veelal wordt bij de dames en heren de wettelijke basis vergeten, dat is het eerste waar ik naar vraag. Artikel nummer wetboek enzo. dan moeten ze steevast bladeren in hun boekjes. In de 28 mails mis ik de wettelijke inslag. In het politie optreden ontbreekt echter de wettelijke basis. Feiten zijn: Je hindert de opsporing in geen enkel opzicht. Je overtreedt de wet niet met gebruik van een blauwzwaailicht of meertonige hoorn. je houdt je aan de verkeersregels. Dit type politie motor in groen wordt in Nederland nergens gebruikt. Wat is het dan mijnheer de agent? Leg het mij eens piek fijn uit? Gewoon doorrijden en wachten op een verbaal, dan laten voorkomen. Indien ze meer willen onmiddelijk protest aantekenen bij de behandelende rechter: tot iemand schuldig is is die onschuldig. Komt er een wet die dit type motor verbied, dan ligt het anders. Bij het kantongerecht heb je geen advokaat nodig. het is wel nuttig om alle artikelen die erover gaan heel goed te lezen en de rechter vooraf te informeren met je ontlastend bewijs. Eens had ze mijn betoog niet bestudeerd. Dat werd vrijspraak, het bewijs ontbrak. Wetsartikel is belangrijk en voorgaande uitspraken. Indien geen voorgaande uitspraken: altijd in hoger beroep gaan, daar worden ze ( de rechters) nl kritischer op eigen werk. mis ik iets? tot horens, Louis
10-10-2008, 01:29 AM
Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum:
Ik zou die agent niet vrezen. Gewoon rondrijden en dreigen het voor te laten komen wanneer de agent het hard wil spelen. Het is namelijk de officier van justitie die beslist of jij vervolgd gaat worden en niet oom agent, en dat moet je ook gewoon melden. En de officier van justitie weet heus wel dat een nodeloze rechtsgang niet echt gewaardeerd zal worden door de rechtbank. Vraag in ieder geval een gesprek aan met de officier zodat zaken niet nodeloos op de spits worden gedreven. gr. Rik
10-10-2008, 10:51 AM
Reactie van bezoeker 'wouter', geïmporteerd van het oude forum:
Het is inderdaad wel een goed idee om goed beslagen ten ijs te komen. Zal een rechter zeker waarderen. zoek anders eens op rechtspraak .nl voor jurispredentie over soortgelijke zaken. Mocht je hier niet vinden kun je misschien nog eens googelen. je zult vast niet de eerste zijn met dit probleem.... Succes in ieder geval! PS het klopt dat er geen (direct) artikel is die striping verbied op een motor, echter bestaan er ook nog zogenaamde kapstok artikelen. Als voorbeeld zou je artikel 5 van de wegen verkeers wet kunnen nemen: samengevat is alles wat gevaar op de weg oplevert of kan leveren strafbaar. ik zou me voor kunnen stellen dat jouw motor een reactie teweeg brengt bij andere weggebruikers en dat hier schrik reacties van kunnen komen en dus gevaarlijke situaties.... Voor de duidelijkheid, ik vind dat je er gewoon mee kunt rijden hoor maar ik probeer ook de andere kant een beetje te laten zien. Nogmaals succes!
10-10-2008, 11:22 AM
allemaal super bedankt ik zal de brave man de 15e bellen, hij zal wel zeggen dat ik volgens de wet mn letters eraf moet halen (striping dus) en ik zal m vragen om dit dan maar volgens de officiele weg te doen een proces verbaal toch?? wat de kapstok wetten betreft: iemand van de politie zei al passend: als dit gevaarlijk is dan zijn alle politiemotoren gevaarlijk lijkt me niet een geldige reden dus volgens een procesvoerder van de klpd maken ze zo nodig een foto, deze gaat naar ministerie van verkeer en waterstaat deze komt met een uitspreek en mocht ik het daar niet mee eens zijn kan ik het voor laten komen Sierra de schrik van de weg
10-11-2008, 07:30 PM
Reactie van bezoeker 'Wim RS', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi Siera, Toch nog een twee tal tips; 1. Ga eens op flitsservice.nl het forum op, veel agenten en advokaten daar ook KLPD 2. Verzamel vanaf internet foto's van nederlandse auto's en motoren die voorzien zijn van een striping van een ander land. (liefst met het kenteken erbij) kijk ook naar auto's deutsche rote kreuz met blauwe zwaailamp. ( ford transit ) ook ex brandweer voertuigen kan je hierbij gebruiken. Bij het RDW kan je dan ook direct nakijken of het een ingevoerde auto betreft. Puntje keuring RDW aanhalen bij je bezwaar (het RDW zou je er namelijk op moeten wijzen dat je zo niet met je voetuig de weg op mag). samen met de eerder gevonden voorbeelden. Ik denk 99,99 % wij kans. |
« Next Oldest | Next Newest »
|