Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problemen met politie striping op de motor
Reactie van bezoeker 'Ralf', geïmporteerd van het oude forum:

Mailtje printen en bij je papieren doen, als je die zeikerd weer tegenkomt even laten lezen en dan ben je er van af.
Reply
Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Mailtje printen en bij je papieren doen, als je die zeikerd weer tegenkomt even laten lezen en dan ben je er van af.
Misschien nog beter de RDW vragen om dit even op officieel papier te doen toekomen.
Mail zijn eenvoudig te "vervalsen".
Krijg je misschien weer gezeur over de authenticiteit van de mail.
leuke vrijbrief trouwens, zo'n briefje in je mapje.
kun je volgende keer met vertrouwen stoppenals ze weer komen neuzelen!

Proficiat met de goede uitkomst:

Chris
Reply
Reactie van bezoeker 'Pieter', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:<blockquote>Mailtje printen en bij je papieren doen, als je die zeikerd weer tegenkomt even laten lezen en dan ben je er van af.
Misschien nog beter de RDW vragen om dit even op officieel papier te doen toekomen.
Mail zijn eenvoudig te "vervalsen".
Krijg je misschien weer gezeur over de authenticiteit van de mail.
leuke vrijbrief trouwens, zo'n briefje in je mapje.
kun je volgende keer met vertrouwen stoppenals ze weer komen neuzelen!

Proficiat met de goede uitkomst:

Chris </blockquote>De RDW heeft hiermee volgens mij niets te maken.

Zij gaan er over of een voertuig toegelaten is. (Al naar gelang een typegoedkeuring van de Fabrikant of zelfbepaling bij eigenbouw.)

Er is zelfs de mogelijkheid bij import dat zij hem zullen goedkeuren met de volledige politiebestickering en blauwe lichten. (Want wie zegt dat jij hem niet levert aan een politiekorps.)

Als jij een witte R850RT koopt en er later zelf politiestriping op plakt valt de RDW niets te verwijten
Reply
Reactie van bezoeker 'wim rs', geïmporteerd van het oude forum:

Gewoon de mail bij je voertuig papieren houden, bij problemen kan je je altijd beroepen op het geinformeerd hebben naar.

Dr RDW meld echt wel als iets niet door de beugel kan aan de eigenaar, samen met een kreet van de KLPD sta je echt wel stevig in je schoenen.

Veel plezier met je motor, heb er ook een (dezelfde) te koop zien staan, is echter toch een R100RS van 1978 geworden.
Reply
Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:

Pieter, ik bedoelde ook de KLPD. maar had kennelijk RDW in mijn kersenpit zitten.
Ik was/en ook bezig met wat kentekenperikelen, zodoende.
Vinger-automatisme denk ik.

Chris
Reply
Reactie van bezoeker 'René', geïmporteerd van het oude forum:

Je kan toch problemen krijgen als het teveel lijkt zie link:

http://www.nu.nl/news/1732344/122/Agente...e_weg.html

Gr. René
Reply
Om de verwarring helemaal compleet te maken: gisteren reed ik op de A28. Komt me met een Duitse politie-Audi voorbijstuiven. Helemaal in het groen/wit en met grote letters "Polizei" erop. Op het dak een balk met blauwe zwaailampen en - nu komt het - een Nederlands kenteken. Ik wilde het nu wel eens zeker weten en heb de KLPD gebeld en gevraagd of dit zo maar mocht. Ze hebben het uitgezocht en betrokkene bleek bekend te zijn als "liefhebber van politie-auto's". Volgens de KLPD mag betrokkene in zo'n originele Duitse politie-Audi rijden. D.w.z. ook inclusief blauwe zwaailampen, zolang hij deze maar niet aanzet. Nu snap ik er helemaal niks meer van. Ik wil nu ook (voor de sier uiteraard) mooi blauwe zwaailampen op mijn K100RS...

[img]/import/photos/p29442s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'Duckmole', geïmporteerd van het oude forum:

Die Audi rijdt regelmatig rond in Zwolle.
Reply
Dit is echt leuk aan het worden. Als blauwe lichten mogen, mits niet werkend:
Conrad levert voor 45,99 een oranje zwaailicht en voor 11.99 een blauwe kap daarvoor! Met de aantekening dat de blauwe kap niet op de openbare weg mag worden gevoerd.
Volgens bovenstaand verhaal dus wel, mits niet werkend...
Overigens lijkt het mij wenselijk dat op dit gebied een en ander duidelijker in de wet wordt geregeld, dit terzijde.
Groeten,
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'sierra', geïmporteerd van het oude forum:

Helaas helaas het is nog NIET opgelost
ik ben de eigenaar van de motor
en ookal zeggen ze bij het klpd dat het met auteursrecht heeft te maken en ik gewoon verder mag rijden (zelfs met niet wekend zwaailicht)
zegt de instructeur van de ME die mij heeft aangehouden,
dat hij het hoger aan het opzoeken is en dat hij mij zal pakken op het feit dat ik burgers in de war breng

hij denkt dat de uitspraak "letters eraf "wordt, of erger

het is echt een principe questie voor de man geworden ...heb ik weer

ga ik straks de enige zijn die het eraf moet halen?
heeft iemand hier ervaring mee?

[img]/import/photos/p29733s.jpg[/img]
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)