Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
verschil R100RS en R100RT
Reactie van bezoeker 'Filip', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb al 15 jaar een R100RS van 1977 met nu 65000km. Onlangs heb ik een R100RT gekocht van 1977 met 100000km? Nu is de RT veel rapper en zit er meer power in de motor, bij het gas geven bij stilstand reageert de RT rapper en klinkt dieper. Wat kan de oorzaak zijn? Ik heb al de uitlaten verwisseld, carbs zijn dezelfde met dezelfde sproeiers, bougiekleur is bij beide motoren dezelfde en goed. voorontsteking is nagezien Kan dit aan de rijstijl van de afgelopen jaren liggen of aan de afstelling of...
Reply
Hoe is de compressie van beide motoren?

Meet die eens op zowel bij koude en warme motor
Hoe is het olieverbruik.
Als ik dat weet reageer ik daar weer op.
Reply
Heb je kleppen exact hetzelfde afgesteld? Ik merk een groot verschil tussen een afstelling van de uitlaatklep met 0.2mm en 0.15 mm.
heb je de ontsteking met een stroboscoop afgesteld?
Groeten,
Reyer R80 1985 met s-kuipje
Reply
Reactie van bezoeker 'Filip', geïmporteerd van het oude forum:

kompressie is bij beide motoren rond de 11 bar, gemeten met gas open. RS heeft nauwelijks olieverbruik. Rt weet ik niet. Bij de RT zijn de bougies wel zwarter, deze rookt ook wat zwart bij het gasgeven. kompressie bij warme motor nog niet gemeten
Reply
Reactie van bezoeker 'peterr45', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi,

En carb setting ?

Als de RT rijker loopt, is hij ook wat bijteriger bij gas openen

Succes met de zoektocht!

grt, peter
Reply
Tja

als de verschillen zo minim zijn dan moet het haast wel aan de (in)rijstijl liggen.
Kijk in de loop van de jaren kan er van alles gebeurd zijn maar daarnaast zijn er altijd de verschillen tussen iedere motorfiest als die de fabrike verlat men werkt nl met toleranties.

Maar je zou zeggen de kuip van de RT vangt meer wind dus de RS ziou rapper moeten zijn, een lastig dilemma.
Reply
Ow nog een vraagje heeft de RT geen S blok het zou nl best eens kunnen dat het nl geen echte RT is maar een r100(s) met RT kuip staat er op het kenteken RT of is het een r100 met Rt kuip??
Reply

Hoi, wel leuk uitzoek werkje, is de eindoverbrenging anders?,
lagere band achter ? teller afwijking ? stuggere membramen in carbs ? is het verbruik gelijk ? luchtfiltermodel ?

maar idd, de ene is de andere zeker niet

succes met de puzzel!
iedereen wil tuurlijk weten wat die ene sneller maakt!
Reply

Wat ik me ineens bedenk......andere cilinders? net meer cc kit ofzo ?

hoi
Reply
Reactie van bezoeker 'w.v.', geïmporteerd van het oude forum:

Wat voor motor het is weet ik niet, maar vast geen r100rt. Volgens Peters is die pas in febr.79 op de weg gekomen.
Gr.W.V.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)