Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Niet helemaal lekker lopen r80rt
#21
hallo,

weer een update:

de bougiekabels geven L 4,85 en R 4,75 K Ohm. lijkt me wel in orde dus. ik nog geprobeerd de bobine te meten maar dit kwam neer op 1 K Ohm. ik heb ergens gelezen dat dit wel kon kloppen. Verder heb ik de carbs nog even schoongemaakt, met name rechts lekte iets ( de carb werd steeds een beetje vies. ik vermoed dat hij mogelijk een beetje lekte van aanzuigbuis naar carb. ) Alles zit nu weer vast en ga zo even proef rijden. even wachten tot het een beetje droog is Smile

Vwb het verbruik, gedeeltelijk zit het wel in de rijstijl ja. Ik heb echter ook wel eens een tank rustig gereden maar heb nog nooit 1:18 ofzo gehaald. wellicht wat beter mijn best doen Smile
bedankt allemaal voor het meedenken zover.
Reply
#22
Reactie van bezoeker 'hanz', geïmporteerd van het oude forum:

Robert,

Niet met de veertjes van de vervroeger gaan "experimenteren". Die bepalen de vervroegingscurve. Als je er "dikkere" opzet wordt de vervroeging vertraagd/ vindt bij een hoger toerental plaats. Dunnere veertjes betekenen dat je al ver voor het F punt de maximale vervroeging bereikt hebt.

Aannemende dat BMW wist wat ze deden, zijn de standaardveertjes dus oke.

H
Reply
#23
ik heb gister de bougies vervangen. tevens mijn "lekkende"carb schoongemaakt en opnieuw gemonteerd. Na een mooie rit gister gaat het al een stuk beter. Ze lijkt al mooier te lopen en minder te haperen. Ook is ze geen 1 keer afgeslagen. Wellicht dus toch een simpel probleempje ?

ik wacht nog even af maar houd jullie op de hoogte.

gr Wouter
Reply
#24
Reactie van bezoeker 'hans', geïmporteerd van het oude forum:

Nou, kijk eens aan. Kieper er voor de zekerheid nog zo'n carbschoonmaakmiddeltje doorheen. Dat maakt korte metten met eventuele restanten in die kleine rotkanaaaltjes.
Moet het helemaal over zijn.
Rij ze.

H
Reply
#25
Reactie van bezoeker 'frank', geïmporteerd van het oude forum:

Om de vervroeger te smeren kun je de voorkap demonteren.
Dekseltje van de ontstekingstrommel afdraaien. Motor starten en
flink spuiten met WD 40 richting vervroeger.
Dit heb ik geleerd van een officiele bmw monteur en een aantal malen
ervaren dat het werkte.
succes Frank
Reply
#26
Reactie van bezoeker 'hans', geïmporteerd van het oude forum:

Frank,

Als je al enkele malen hebt moeten spuiten met WD is er iets niet goed. De enige reden dat zo'n vervroeger moeilijk "vervroegt of zelfs gaat vastzitten is roest of uitgehard vet/vuil.
Met WD "los" je dat probleem letterlijk voor maar ff op.
Wedrkt ie niet naar behoren? Loshalen en schoonmaken.

H
Reply
#27
Reactie van bezoeker 'wouter', geïmporteerd van het oude forum:

goede avond allemaal,

een gedeelte van het probleem is opgelost.... ik vond vandaag in mijn rechter vlotterbak een sproeier. hoe het kan is mij een raadsel maar er is dus gewoon een sproeier los getrilt! ze loopt dus nu wel weer iets beter en wellicht nu ook eindelijk zuiniger Smile het een beetje inhouden tussen 3000 en 4000 is nog wel een beetje maar goed het is even niet anders ik ga morgen ochtend namelijk op vakantie. ( jawel met de brommert ). Wat ik wel erg apart vind is dat ik dus blijkbaar al die tijd zonder sproeier heb gereden zonder echte rare dingen.oke mengsel stellen gaf wat problemen maar ze heeft altijd wel goed gereden...
Zal wel de oerdegelijkheid zijn Smile

een goede vakantie allemaal en ik laat julie wel weten hoe de dame zich gehouden heeft onderweg.

Vakantie groeten Wouter
Reply
#28
Reactie van bezoeker 'peterr45', geïmporteerd van het oude forum:

lange vakantie ?
Reply
#29
Haha

nee mijn vakantie was zeker niet zo lang... ik heb dan ook wel gepost hoe het verlopen is hoor, echter in een apart topic!

Kort samen gevat heeft ze het in ieder geval volgehouden mij, mijn vriendin en al onze bagage en tent naar de alpen te rijden en weer terug.

Laag in de toeren met deellast liep ze niet mooi en erg onrustig... volgas geen problemen! bij terug komst was ik het zo zat dat ik de oude sproeiers 145 er weer in heb gezet en nu loopt ze weer een stuk mooier. niks geen gekkigheid meer.

enige nadeel blijft het verbruik dat zo rond de 1:15 / 1:16 ligt. Misschien dat we komende winter alles maar moeten vervangen in de carbs dus ook de naalden etc. misschien gaat het dan beter ?

gr Wouter ( die al weer toe is aan een nieuwe vakantie!!! )

[img]/import/photos/p30002s.jpg[/img]
Reply
#30
Reactie van bezoeker 'peterr45', geïmporteerd van het oude forum:

gave foto!

tja, met originele spullen moet hij goed draaien, vervang idd de naalden en de zittingen eens, wie weet wat dat brengt.
ik heb nu ook een r80rt -87- kijken hoe die omgaat met benzine, hij rijd en draait in ieder geval prima, mijn huidige -kale- r80-7 doet 1 op 17 woonwerk, is eigenlijk lokaal verkeer dus ik ben er tevreden mee.(aangezien het gas vaak tot de max gaat)

Grt, Peter
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)