Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cilinderkoppen type R90
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

De nummers die je in de kop ziet zijn nummers voor het gietstuk, die vind je in de onderdelenlijst niet terug.

Al wat overblijft is L9 en R9, linker en rechter kop voor een 900cc motor.

Misschien heb ik nog een paar R90/6 koppen liggen, als ik ze niet al heb weggegooid wegens scheuren, kijken wat daar voor nrs in staan.

Groeten, Paul.
Reply
Reactie van bezoeker 'mat', geïmporteerd van het oude forum:

meet ook eens de binnenkant waar de koppakking ophoudt!
Reply
Reactie van bezoeker 'mat', geïmporteerd van het oude forum:

ze lijken me van een R100/7 te zijn
Reply
Reactie van bezoeker 'tristan', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:ze lijken me van een R100/7 te zijn
de aanduiding op de kop r9 staat voor 900 cc
Reply
Quote:meet ook eens de binnenkant waar de koppakking ophoudt!
Hallo Mat, Tristan, en andere techneuten, mijn idee was/is ook 900cc maar welke dan?
Diameter van het 'verdiepte' gedeelte is 95mm en ligt 1.25mm lager dan het pasvlak.
Het 'kom-gedeelte op het diepste/hoogste deel waar de zuigerkop dus in komt is 30mm
ook vanaf het pasvlak gemeten.
Indien nog meer afmetingen nodig zijn voor een goede type-aanduiding dan ga ik nogmaals met de schuifmaat naar de werkplek.
Ik hoor het wel.
Reply

heb een kop gemeten , ik heb een recht stuk rvs van 3 dik op de kop gelegd en daar haaks een schuifmaat op gezet, de maat die ik afleesde was 32 mm (diepste punt van de verbrandingskamer) minus de rvs staaf is 29 mm

Reply

ik heb hier 2 paar koppen liggen van een r90s bouwjaar 73 en 75

allebei hebben ze deze nummer

R9 =12502239
L9= 12502269

suc6
Reply

verder wou ik nog zeggen over die koppen op de foto , ik heb mij vergist wat betreft de rand in jouw koppen dit is gewoon een pasvlak voor de cilinder voor een betere afdichting ik ben zelf met een racer bezig (r50s)en die koppen van mij hebben er 2 dat noemen ze een squize rand voor nog hogere compressie ik was even van het pad .. sorry
Reply

dus.......jouw cilinders van de r90/6 zullen lijkt mij dus geen opstaande rand hebben .dus ik ben bang dat je als je nieuwe koppen wilt hebben daar ook een passend setje cilinders voor zult moeten hebben.
Reply
Quote:dus.......jouw cilinders van de r90/6 zullen lijkt mij dus geen opstaande rand hebben .dus ik ben bang dat je als je nieuwe koppen wilt hebben daar ook een passend setje cilinders voor zult moeten hebben.
Hallo Tristan, concreet gevraagd, de afgebeelde set koppen die ik laat zien aanhet begin van de topic is de set die ik ooit is heb aangekocht. Nu wil moet op mijn 90/6 nieuwe of gereviseerde koppen hebben ivm slijtage.
De vraag is zou dit gaan met die afgebeelde versie of moet ik weer koppen aankopen zoals de set die er af komt (=zonder die uitsparing)?

P.S.,
Zijn de koppen van jouw R90S gelijk aan die op de afbeelding en klopt de rest van de maatvoering?
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)