Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cilinderkoppen type R90
Van welk type R90 zijn deze cilinderkoppen, misschien kan iemand dit aan de nummers zien. Bij mijn eigen R90/6 is de cilinderkop glad op het pasvlak. Type op de foto is bedoeld voor een cilinder met een opstaande(?) rand. Wie weet het?

[img]/import/photos/t4820s.jpg[/img]
Reply
Bert,

de 900 is in de /6 en in de S gemaakt. Het grote verschil is dat o de /6 32 mm carburateurs zaten en op de S 38 mm. Dus het inlaat kanaal is groter. Waarschijnlijk zijn ook de kleppen groter bij de S, ik heb alleen de gegevens niet bij de hand.

Richard
Reply
Reactie van bezoeker 'tristan', geïmporteerd van het oude forum:

zover ik weet zijn de koppen het zelfde van een /6 en en s betreft kanalen en kleppen echter alleen de flensen zijn anders voor de carbarateurs, bing kon toendertijd niet de extra pk,s leveren voor deze bike dellorto kon dat wel .
Reply

heb net nog even gekeken in de garage , mijn r90s koppen hebben dit ook , volgens mij maar dit staat ook in t peters handboek heeft de r90s meer compressie dan de /6 dit zou dus door die rand komen want de cilinder gaat hierdoor verder de kop in , ze zouden dus hierdoor kunnen verschillen maar zeker weet ik het niet.
als iemand t wel zeker weet zou ik t ook leuk vinden om te weten,
Reply
Quote:heb net nog even gekeken in de garage , mijn r90s koppen hebben dit ook , volgens mij maar dit staat ook in t peters handboek heeft de r90s meer compressie dan de /6 dit zou dus door die rand komen want de cilinder gaat hierdoor verder de kop in , ze zouden dus hierdoor kunnen verschillen maar zeker weet ik het niet.
als iemand t wel zeker weet zou ik t ook leuk vinden om te weten,
Hallo Tristan, ook ik ben zeer benieuwd wat het is. Mijn probleem is dat ik op mijn 90/6 andere koppen nodig heb. Deze zouden voor een 90?? zijn maar weet niet welk type.
Kan ze van iemand overnemen maar mijn 90/6 heeft niet deze rand, niet in de koppen en niet op de cilinder de niet de rand die erin moet vallen.
Vraag is dus; of een en ander wel goed dicht te krijgen is?
Goed om te weten van welk type zijn de koppen?
Is het aan de onderdeel nummers te zien?
Heb begrepen dat er mensen/hobbyisten die alles wten of kunnen vertellen aan de hand van de onderdeelnummers, ben erg benieuwd of ik er verder mee kom.
Alvast bedankt voor gedane reacties.
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul ', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

De grootste verschillen tussen een 90/6 en 90S zijn hogere zuigers, voor meer compressie en de 38mm Dello's.
Kleppen en nokkenassen zijn gelijk, alleen hebben de koppen een ander p/n, dus zijn er kleine verschillen, ws in de aansluiting/kanalen naar die carbs.

Voor wat betreft het vergelijken van de p/n, www.realoem.com is een handige site waar je p/n kunt vergelijken.

Nog mooier is het originele BMW ETK, dit onderdelen naslagwerk geeft niet alleen welk p/n er bij welke motorfiets hoort, maar ook welke p/n er toepasbaar zijn op de verschillende modellen.

Groeten, Paul.
Reply
Een interessante vraag is of deze koppen samen werken met de zuigers. Ik lees over een rand, als die rand door de zuiger wordt geraakt ga je kostbare ontwikkelingen tegemoet zien. Als je de gelegenheid krijgt:
monteer het spul met koppakking en alles en draai het rond middels de centrale bout van de krukas. Als het ergens stuikt: vergeet het. Als het nergens stuikt: het kan in ieder geval wel. Meer weet ik ook niet, ik heb me nooiit enorm verdiept in nummers.
succes,
Egbert
Reply

overtuig je zelf ervan dat een blok gaat zetten als het warm word , woordoor iets dan net wel kan raken.anders vraag bij de sponsor wat voor zuigers hij verkoopt en welke afmetingen . maar de r90s heeft geen dakzuigers(hoogcompressie zuigers)zoals de r50s of r69s

Reply
Quote:Hoi.

De grootste verschillen tussen een 90/6 en 90S zijn hogere zuigers, voor meer compressie en de 38mm Dello's.
Kleppen en nokkenassen zijn gelijk, alleen hebben de koppen een ander p/n, dus zijn er kleine verschillen, ws in de aansluiting/kanalen naar die carbs.

Voor wat betreft het vergelijken van de p/n, www.realoem.com is een handige site waar je p/n kunt vergelijken.

Nog mooier is het originele BMW ETK, dit onderdelen naslagwerk geeft niet alleen welk p/n er bij welke motorfiets hoort, maar ook welke p/n er toepasbaar zijn op de verschillende modellen.

Groeten, Paul.
Hallo Paul, heb geprobeerd de nummers te zoeken op www.realoem.com echter deze hier niet kunnen vinden. Heb niet de mogelijk deze te zoeken in BMW ETK, ben jij of iemand anders in die mogelijkheid? Ben toch erg benieuwd welke ' koppen ' het zijn.
Reply
Vreemd op mijn ETK worden bij de koppen van de 90s geen nummers gegeven. 't Is een tamelijk ouder versie van zo'n 10 jaar oud. Misschien zijn ze de latere versies beter? Ben ook wel benieuwd, maar om daarvoor de boel op te maken....

Groet, Arno
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)