Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Andere uitlaten R100
#1
Iemand ervaring met de uitlaten van de R5 (sigaar) op een ander type? Passen ze op een R100 bijvoorbeeld?
Degene die ik er op heb zitten zijn doorgeroest (de originele) en de hoske heb ik gehad maar geven dan weer teveel vermogens verlies.
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'kaspar', geïmporteerd van het oude forum:

Als je R100 van voor 1985 is en je 38 mm bochten hebt, kun je de sigaarmodellen van de /5 monteren. Ze zijn echter iets aan de korte kant en je hebt kans dat, als je koffers hebt gemonteerd, deze niet zo blij zijn met de hitte die uit de dempers komt.
Overigens is een goede remedie tegen het vermogensverlies bij de Hoske dempers om enkele gaten in de demper te boren. Je moet wel een lange boor hebben. Gewoon met de boor de demper aan de achterzijde ingaan en dan iets uit het midden zoeken naar de eindplaat van de demper (in het midden zit de gewone demperuitgang en rond daarom heen zit de keerplaat van de demper. Als je daar enkele gaten in boort, heb je duidelijk meer vermogen. Je hebt echter ook meer herrie. Dat is echter naar mijn mening het mooie van de Hoske demper: het geluid dat je dan krijgt ten opzichte van de officiële norm.
Reply
#3
Quote:Iemand ervaring met de uitlaten van de R5 (sigaar) op een ander type? Passen ze op een R100 bijvoorbeeld?
Degene die ik er op heb zitten zijn doorgeroest (de originele) en de hoske heb ik gehad maar geven dan weer teveel vermogens verlies.
Hallo Ale, heb met jouw Hoske uitlaten niet of nauwelijks vermogensverlies.
Dacht toen dat de herrie de reden was van afstand doen. Zijn jouw dempers niet meer te repareren? Anders RVS pijpen monteren. Een keer een uitgave maar dan heb je ook wat. Zoek je nog weer eens op.
Reply
#4
De /5 waren kleinere cylinder inhouden (500, 600 en 750 cc). Het zou dus kunnen zijn dat een /5 uitlaat te "licht" is voor een 1000 cc. Ik gebruik het woord licht overdrachtelijk, ik heb even geen beter woord.
Ik zou even contact opnemen met de sponsor van dit forum, "de Hobbyist". Knopje contact rechtsboven in je scherm. Zij geven goed en eerlijk advies, ze hebben mij relgematig prettig geholpen.
succes
Egbert (geen werknemer of aandeelhouder, wel tevreden klant).
Reply
#5
Danku danku voor de reactie's.
ik ga zeker ff bellen met de sponsor en een keer bij London in Eemnes langs om te kijken naar de R5-sigaartjes, hoever ze onder de koffers komen, (goeie tip!).
Ik had de Hoske pijpjes vroeger op m'n R60/6 daar zaten ze toen gewoon op geweldig. Doch bij de R100 (daar zitten de originelen op) heb ik ze verwisseld en 't geluid was overdonderend (leek wel een ducati) maar de accelleratie was belabberd en dat miste ik erger dan de herrie! Nu zoek ik een middenweg want ik vind dat er een prachtig geluid in de boxers zit en dat mag je best een beetje horen....
Reply
#6
Trouwens ik heb m'n huidige pijpjes "geplakt" met Gun Gum prima spul maar 't houd een keertje op.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)