Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
verkleuring tuimelaars
Hallo allemaal,

vandaag bij het controleren van de klepspeling zag ik de verkleuring zoals bijgevoegd op de foto. iemand enig idee hoe dit kan en of het kwaad kan ?

Alvast bedankt!!

groeten Wouter

[img]/import/photos/t4812s.jpg[/img]
Reply
Laat mij gokken, het is de tuimelaar van de uitlaatklep.

Zo te zien is hij aardig warm geweest. Controleer eens of je motor niet te arm afgesteld is.
Reply
Goede avond,

eigenlijk is het de inlaat klep... Smile echter ook de uitlaat klep heeft deze verkleuring ( zie foto ) maar dan in iets mindere mate. Het mengsel staat in ieder geval goed, misschien heeft hij in het verleden verkeerd gelopen oid ? kan het nu in ieder geval nog kwaad ?

Alvast bedankt maar weer voor het meedenken!

Groeten Wouter

[img]/import/photos/p28710s.jpg[/img]
Reply
excuses, ik er zat weer een foto bij van de inlaat... bij deze de foto van de uitlaat klep

[img]/import/photos/p28711s.jpg[/img]
Reply
hmmm bij nader inzien ( even goed naar de foto's kijken ) besef ik nu dat je wel gelijk had, de meest verkleurde is inderdaad WEL de UITLAATKLEP. Sorry.
ik was even de weg kwijt geloof ik haha

ben wel benieuwd of dit nog enige gevolgen kan hebben...

Bedankt!
Reply
Reactie van bezoeker 'Berend', geïmporteerd van het oude forum:

Jongens

Deze verkleuring heeft niets te maken met wat voor afstelling dan ook. Het is veroorzaakt door het hardingsproces dat op de fabriek gebruikt wordt om het gedeelte van de tuimelaar wat de klep raakt te harden, om overmatige slijtage te voorkomen
Reply
Weer wat geleerd,

Jaap V.
Reply
Wouter,
ik ga komende week bij mijn motor ook even kijken. We hebben zaterdag niets opgemerkt, we waren ook met andere dingen bezig. Overigens prima foto's!
Groeten,
Egbert
Reply
Egbert,
Ik heb er inderdaad ook niet op gelet bij jouw motor... ik heb nog eens even mijn eigen foto's terug gezocht van afgelopen winter (toen ik alles open had liggen ) en daar is de verkleuring ook op te zien. in ieder geval blij te horen dat ook dit geen kwaad kan.

gr Wouter
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)