Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BMW R100 GS Paris dakar droogschakelen
Reactie van bezoeker 'BMW lover', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo allemaal,
ik vroeg mij af of er iemand ervaring had met de versnellingsbak van een GS100 Paris Dakar versie. Ik ben er gisteren met eentje gaan rijden maar ik slaagde er bijna niet in van eerste naar tweede te schakelen zonder te "kraken". Als ik erg rustig schakelde lukt het wel maar dat is bijna niet rijdbaar.
Ligt het aan mij (ben een K serie gewoon) of is die versnellingsbak zo "droog"en stug. Hij maakt echt het geluid van een crossmoto met kettingaandrijving ;-).
Laten jullie me iets weten?
Groetjes
Reply
Reactie van bezoeker 'BMW lover', geïmporteerd van het oude forum:

Bedankt voor de reactie. Jammergenoeg was ik niet snel genoeg. Maar ja, voorzichtigheid is de moeder van de porseleinkast niet waar
Groetjes
Reply
Reactie van bezoeker 'wouter', geïmporteerd van het oude forum:

Schakelt niet elke oude boxer zo? Flink klakken. Volgens mij is dat gewoon en doen ze het allemaal al las ik in de promotor dat de nieuwe "japans" schakelt.
Reply
Reactie van bezoeker 'Robert', geïmporteerd van het oude forum:

Klopt,ik heb zo'n oude pd en als je rustig overschakeld van 1 naar 2 valt het reuze mee.Als je hem aanschaft krijg je zeker geen spijt van,ik rijdt er al 7 jaar op(55000 km)en praktisch probleemloos.
De nieuwe gs rijdt nog beter dan een jappanner maar dan ben ik ook bevooroordeeld.
Rijdse,Robert
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)