Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tikkende klep?
#2
Reactie van bezoeker 'Maarten Vrolijk', geïmporteerd van het oude forum:

Link hoor al die theorieen van geen voelbare axiale spelingen enzo. Een luchtkoeler en of het nu een BMW, honda of Yamaha... is tikt, geloof me bij het opwarmen van je motor worden de kleppen in eerste warmer dan de cylinderkop, in sommige gevallen is bekend zgn. "negatieve-klepspeling" bij een bmw dienen, vooral bij boxers, de kleppen "ruim" gesteld te worden omdat dit ook weer te maken heeft met je "klep-overlap" waarbij je "late" compressieopbouw hebt en daardoor performance problemen zou kunnen hebben of bijvoorbeeld slecht starten, warmer worden of zelfs verbande kleppen. conclusie: stel je klepspeling en de axiale tuimelaarspeling volgens specificatie af en let wel: heb je een oude Beemer, de kleppen hierin zijn wel 6x groter als in die Jap, dus het geluid is iets harder.... Wel eens een Guzzi gehoord??

keep your tires on the road!
Reply


Messages In This Thread
Tikkende klep? - by Forum import - 12-31-2003, 02:00 AM
Tikkende klep? - by Guest - 12-31-2003, 02:00 AM
Tikkende klep? - by Guest - 12-31-2003, 02:00 AM
Tikkende klep? - by Guest - 12-31-2003, 02:00 AM
Tikkende klep? - by Guest - 12-31-2003, 02:00 AM
Tikkende klep? - by Guest - 12-31-2003, 02:00 AM
Tikkende klep? - by Guest - 12-31-2003, 02:00 AM
Tikkende klep? - by Guest - 12-31-2003, 02:00 AM
Tikkende klep? - by Guest - 12-31-2003, 02:00 AM

Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)