Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
60/6 voorvork
Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum:

Wie kan mij vertellen hoeveel en welke voorvorkolie er in een 60/6 moet.
Ik heb geen werkplaatshandboek om het in op te zoeken of zo.
Ik rij met een grote Gl
Reply
Reactie van bezoeker 'Louis P.V.M. van Rijn', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Peter,

teruggrijpend op m'n R60/5 tijd meen ik uit het hoofd te zeggen dat er 280 cc per poot in moet. Zelf gebruikte ik Shell Fuid 4, maar ook Belray vorkolie. Die laatste is er in, meen ik, 4 viscociteiten. Dikst dempt het best. Als je de wegligging van je BMW wil verbeteren moet je hardere veren in de voorpoten monteren. (de Hobbyist). Ook kan je buis-opvulstukken on der je veren zetten, de veer wordt meer opgespannen, maar heeft een kortere werkbare slag.
Achter doen koni' dempers al heel wat, in combinatie met hardere veren.
De R60/5 liet zich niet verder verbeteren: het frame is te slap, en de voorvork as te dun, te buigzaam.(17 mm). Van daar de naam in duitsland "Gummikuh" Het frame van de r100rs (1976) is bijv al wat beter, heeft extra verstijvingsplaten in de balhoofd omgeving en een dikkere vooras (22 mm) Zo werd de voorhand wat strakker... maar is nog geen vergelijk met bijv een moderne Ducati.
Met een BMW uit de vroeg zeventiger jaren moet je rijden, niet racen. Dat rijden doet ie overigens heel ver als je het onderhoud met vlijt uitvoert. 300.000 km behoort tot de mogelijkheden.

veel succes,

Louis.
Reply
Reactie van bezoeker 'Jeroen', geïmporteerd van het oude forum:

Bij mijn 90S moest er volgens de dealer 250cc in, vroeger was dat 280cc, maar die hoeveelheid is later volgens fabrieksvoorschrift verlaagd.

Bij mij zit er Shell 15W in.

Jeroen
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)