Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Elektrisch probleem
Reactie van bezoeker 'Henk', geïmporteerd van het oude forum:

R75/5: geen stroom op starter, knipperlicht, claxon, remlicht, controlelampjes Wel kickstart, groot- en dimlicht. Startrelais vervangen. Bedrading doorzocht. Helaas nog geen stroom. Wie heeft een ingeving?
Reply
Reactie van bezoeker 'René', geïmporteerd van het oude forum:

Controleer de aarding eens bij de schakelaar . Volgens mij moet een van de schroefjes aanrde maken met het stuur . Er zit daarvoor als ik me het goed herinner een koperen lipje.

Succes René
Reply
Reactie van bezoeker 'Aaron', geïmporteerd van het oude forum:

Misschien een gek advies, maar kijk eens in je startmotor. Gewoon los- en openmaken. Waarschijnlijk is hij bij de contacten binnenin vervuilt. Er wordt dan geen goed contact gemaakt, waardoor een relais (andere dan het startrelais!) niet aangesproken wordt. Stof en vuil eruit halen en weer terug monteren.
Benodigde tijd voor een leek-sleutelaar is minder dan een uur.
Succes,
Aaron
Reply
Reactie van bezoeker 'Mart', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi,

Ik neen aan dat de akku vol is.

Als ik in het schema kijk, loopt de 12V + , van af de akku , via een aansluiting van je startrelais naar het kontaktslot in de koplamp.
Bij kontakt aan moet het olielampje, dynamolampje en vrijstand lampje branden. Dit is dus NIET het geval.

Ik zou 2 dingen doen

1) eerst de aardkabel bij de akku en het motorblok losmaken, met een boegieborsteltje schoonmaken en met vaseleine invetten
: Dan weet je dat je aarde OK is.

2) Meten met een proeflampje of je spanning hebt op het start relais (rode draad 2.5#) en als dat OK is daarna in je koplamp op het kontaktslot (zie schema).

Als daar wel spanning opstaat even het kontaktslot met een draad overbruggen.

Als de kontrolelampjes nu wel branden is het kontaktslot defekt.

Misschien kun je het dan schoonmaken.

Groeten,

Mart

http://www.eecs.umich.edu/~deroo/bike.di...anual.html

[img]/import/photos/p28203s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum:

Er zitten 2 zekeringen in het koplamphuis, zijn deze beide nog wel goed?
Reply
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

mijn vorige BMW had ik ook eens zoiets mee. bleek inderdaad één van de twee zekeringen. was een r65 en daar zitten de zekeringen voor de accubak vlak onder het klemoog waarmee de tank vastzit aan de centrale framebuis. Had de tank eens los gehaald en blijkbaar een zekering net iets verschoven in het klemmetje. gevolg: geen knipperlichten en claxon. Elektrisch is zo'n r65 behoorlijk afwijkend en het kan dus goed zijn dat op de r75 de genoemde zaken over de ene zekering lopen. controleren dus.
mijn huidige r80 heeft ook twee zekeringen achter de koplamp. het is daar overvol met bedrading met gevolg dat je hier ook heel voorzichtig de koplamp moet (de)monteren. toen ik de motor kocht deed de schaalverlichting van de teller het niet. wat bleek bij een vorige demontage van de koplamp was een stekkertje per ongeluk losgetrokken. even goed kijken waar hij hoorde te zitten en de schaalverlichting deed het weer.
Reply
Reactie van bezoeker 'Henk', geïmporteerd van het oude forum:

Dank voor jullie tips. Na lang zoeken bleek kortsluiting in bedrading tussen koplamp en zekeringskastje bij accu (losgetrokken buitenmantel van uitgedroogd tweelingsnoer) de stroomellende te veroorzaken.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)