Threads: 30
Ik heb net op de dig. RDW-site gekeken, en daar het kenteken van mijn oude BMW R69S ingevuld.
En hij zit nog in het bestand.
Wie kan mij vertellen / of bestaat er een site ?, waarin ik UR-32-10 in kan vullen en er dan een eigenaar te voren komt?.
Maar misschien lukt het via dit FORUM ook, anders wie kan of heeft zich het kenteken UR-32-10 , nog in het bezit.
Gaarne Uw reactie.
Dank J.v.Soelen
Ik kan je verzekeren dat die site niet bestaat en er ook nooit zal komen. Privacy heet zoiets, maar buiten dat, er zijn meer leuke mogelijkheden te bedenken als iedereen kan zien wie eigenaar is van welk voertuig en ook nog het adres kan achterhalen.
De RDW geeft onder geen beding die gegevens en de politie ook niet. Tenzij je zelf agent bent en/of connecties heb, maar zelfs dan nog ,.....een integere agent geeft deze gegevens niet of zoekt ze op voor welk doel dan ook. heb zoiets zelf aan de hand gehad, Ik ben zelf ook opsporingsabtenaar en kon ook absoluut nergens het gevraagde adres krijgen van mijn pas aangeschafte motor ivb met overschrijven enz.
Je moet het dus hebben van iemand die de eigenaar kent, of via een site als deze, maarre........valt nog best tegen.
Succes in ieder geval.
Reactie van bezoeker 'Dick', geïmporteerd van het oude forum:
Ik heb mijn oude motor weer terug gekocht. Het adres van de eigenaar heb ik van de RDW gekregen. Wat er gebeurt is dat je een verzoek kunt doen aan de RDW om de adresgegevens en je vermeldt daarbij de reden. Zij nemen dan kontakt op met de eigenaar of die akkoord is dat zij die gegevens doorgeven aan jou en zo ja, dan krijg je die.
Het kost wel een paar centen. Ik weet niet precies meer hoeveel maar ik dacht ongeveer 30 gulden destijds.
Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
Dick
Thinge/Dick;
Alle twee bedankt voor jullie nette uitleg, ik had zoiets wel in die richting gedacht maar hoopte toch dat .........
Maar laten we de Privacy van ons alle hoog houden.
Al wist ik maar waar (plaats) hij na 1972 heen is gegaan.
Mvgr. J.v.Soelen
Reactie van bezoeker 'John Cuppen', geïmporteerd van het oude forum:
Op de rdw site kun je dus wat gegevens van het desbetreffende voertuig vinden aan de hand van het kenteken dat je daar kan intypen.
Bij sommige verkopers van een voertuig zie ik dat ze hun kentekenplaat afschermen.
Waarom doen ze dit eigenlijk?
Ook vanwege privacy?
Want het is dus zoals ik het nu begrijp niet zomaar mogelijk om achter naam en adres te komen.
Groeten John
John en René,
Met het met bovenstaande eens. Bij auto's zie je dat nog vaker overigens. Zoals René het beschrijft is één optie. Maar er zit nog een ander aspect aan, waar velen over zwijgen of het niet beseffen. Er zijn veel malafide bedrijfjes, zeker in autoland, die wel de "juiste" contacten hebben en zo achter de adresgegevens van de eigenaar van een auto kunnen komen. In het criminele circuit is het dan niet ongebruikelijk om als ze een kenteken ( dus via de rdw site alle auto gegegevens) zien op de foto bij de advertentie en ze kunnen door hun contacten achter het adres van de eigenaar komen, dat ze de auto of motor dan snacht's (laten) stelen. Georganiseerde bendes hoeven op die manier niet op zoek te gaan, maar struinen gewoon marktplaats en speurders enz af. Heel efficiente werkwijze.
Maar in de meeste gevallen gaat het verhaal op van René.
Reactie van bezoeker 'John ', geïmporteerd van het oude forum:
Ik wordt behoorlijk wijzer op deze manier.
Merkdealers kunnen dus mogelijk zo aan een (bep. merk)klant komen,als ze dat willlen.
Je kan je dus vergissen in een ouder type met een wat nieuwer jaartal.(of omgedraaid)
En boefjes met linke contacten.
Nuttige info,bedankt.