Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Loodvrij........of toch niet ?
Reactie van bezoeker 'Chriss', geïmporteerd van het oude forum:

Volgens de "geleerden", Peters werkplaatshandboek, kunnen K's vanaf maart 1985 loodvrij rijden.Mijn K 100 is van 84 en zou dus geen loodvrij mogen hebben. "Peters"zegt ook dat motoren vanaf bloknummer 104 EA 0585 xxxx loodvrij mogen. Mijn K heeft als motorbloknummer 104 EA 4683 (4856)en zou dus wel loodvrij kunnen rijden. Kortom, volgens mijn frame mag ik geen loodvrij en volgens mijn blok wel ? De enige mogelijkheid is dat mijn 84 frame niet bij mijn ....'er blok hoort. Wie heeft voor mij een lijstje met frame(serie)nummers gekoppeld aan de bijbehorende bloknummers ????? dit hoeft natuurlijk niet op nummer te zijn maar moet wel enige indicatie geven of een blok origineel bij dat bouwjaar frame hoort.
HOU 'M RECHT en alvast bedankt.
Reply
Reactie van bezoeker 'Roel', geïmporteerd van het oude forum:

Ik kan nagaan van welk bouwjaar een BMW-motorfiets is aan de hand van een framenummer/motorbloknummer. Echter, het opgegeven nummer kan ik niet plaatsen. Als u mij het juiste nummer geeft (7 opeenvolgende cijfers), kan ik wellicht het bouwjaar en de maand geven).

Groeten,
Roel r75/5
Reply
Reactie van bezoeker 'Jan', geïmporteerd van het oude forum:

Beste Chris:
ik heb een bejaard foldertje van Shell en die bevestigt deels je verhaal.
K100 t/m juli 1985 :Na tweemaal loodvrij tanken eenmaal loodhoudend tanken. En na juli 1985 is alles (met of zonder lood ) zonder beperking toegestaan.
Hopenlijk heb je hier iets aan.
Met vrolijke motorgroet

Jan
Reply
Reactie van bezoeker 'ChrisS', geïmporteerd van het oude forum:

Klopt wel, maar is mijn blok geschikt hiervoor (zie blok nummer). Voor het geval ik er "niet uitkom"; kan loodhoudend tanken kwaad voor motoren die geen lood behoeven ? (uitgezonderd milieu en katalysator perikelen)
Reply
Reactie van bezoeker 'Jan', geïmporteerd van het oude forum:

Kan geen kwaad volgens mij.
(En ook volgens Shell-folder')
Groet
Jan
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)