04-08-2008, 10:12 AM
Frenk,
Veer met kogeltje is een beveiliging als het oliefilter verstopt zit, deze laat olie door om het blok niet verder te beschadigen. Als dit ding niet goed werkt dan wordt het filterelement uitgeschakeld maar je blijft wel oliedruk houden.
Eerder had je geschreven dat het blok uitelkaar is geweest.
Draai de olie druk sensor eruit en plaats een drukmeter, nu kan je op elk toerental de druk aflezen.
Boven het krukastandwiel zit een overdrukklep, deze kan open blijven staan of lekken. (dit komt zelden voor)
Het systeem van BMW is hufterproof, dus het moet iets simpel zijn.
Kontroleer aan de linkerzijde van het blok op de zelfde hoogte als de oliedruksensor, 15 cm naar de achterkant van het carter, daar zit een plug. Soms een 6 kant inbus of soms een schroefvorm. Deze moet gelijk aan het carter liggen hoger mag maar niet dieper.
Richard
Veer met kogeltje is een beveiliging als het oliefilter verstopt zit, deze laat olie door om het blok niet verder te beschadigen. Als dit ding niet goed werkt dan wordt het filterelement uitgeschakeld maar je blijft wel oliedruk houden.
Eerder had je geschreven dat het blok uitelkaar is geweest.
Draai de olie druk sensor eruit en plaats een drukmeter, nu kan je op elk toerental de druk aflezen.
Boven het krukastandwiel zit een overdrukklep, deze kan open blijven staan of lekken. (dit komt zelden voor)
Het systeem van BMW is hufterproof, dus het moet iets simpel zijn.
Kontroleer aan de linkerzijde van het blok op de zelfde hoogte als de oliedruksensor, 15 cm naar de achterkant van het carter, daar zit een plug. Soms een 6 kant inbus of soms een schroefvorm. Deze moet gelijk aan het carter liggen hoger mag maar niet dieper.
Richard