Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Uitbouwen versnellingsbak
Reactie van bezoeker 'Mark', geïmporteerd van het oude forum:

Van m'n R75/6 ga ik de koppelingsplaten c.a. vervangen, en dus de bak uitbouwen.

Is het per sé nodig om ook het blok los te maken en naar voren te schuiven? Het lijkt er op dat er misschien toch wel voldoende ruimte is.
En moet je ook de uitlaatbochten eraf halen? Zlefs als je het blok wel loshaalt, lijken die best te kunnen blijven zitten.

Ben benieuwd naar ervaringen.

Gr.
Mark
Reply
Haal je accubak weg en maak je achtervork bij de draaipunten los. De boel flink naar achteren trekken en vastzetten. Koppelingshevel weghalen. Cardan losmaken bij de bak.
Bak naar achteren halen en met wat vogelen (priseas met vrijkomen en tapeinden die achter het carter blijven steken) haal je de bak er met gemak aan de linkerkant uit.
Vergeet de bedrading van de vrijschakelaar niet.

Reply
Reactie van bezoeker 'Mark', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Haal je accubak weg en maak je achtervork bij de draaipunten los. De boel flink naar achteren trekken en vastzetten. Koppelingshevel weghalen. Cardan losmaken bij de bak.
Bak naar achteren halen en met wat vogelen (priseas met vrijkomen en tapeinden die achter het carter blijven steken) haal je de bak er met gemak aan de linkerkant uit.
Vergeet de bedrading van de vrijschakelaar niet.
Dat scheelt een hoop werk.
Bedankt!
Reply
Reactie van bezoeker 'René', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb beide mogelijkheden uitgevoerd en vond tussen beide methoden niet zoveel verschil. Ik denk dat het hoofdzakelijk is waar je persoonlijke voorkeur naar uitgaat.. Mocht jekiezen voor de methode "achterbrug" denk er dan aan dat je wel de achterbrug lagers de juiste spanning dient te zetten middels een momentsleutel.

Succes René
Reply
Reactie van bezoeker 'mark', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Ik heb beide mogelijkheden uitgevoerd en vond tussen beide methoden niet zoveel verschil. Ik denk dat het hoofdzakelijk is waar je persoonlijke voorkeur naar uitgaat.. Mocht jekiezen voor de methode "achterbrug" denk er dan aan dat je wel de achterbrug lagers de juiste spanning dient te zetten middels een momentsleutel.

Succes René
Bedankt!
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)